SJÄLVPLÅGERI

publicerat i
Det är vad jag ägnat mig åt i nästan 2 timmar: 
T R Ä N I N G S P A S S    P Å    G Y M
Det är vad jag ska ägna mig åt i ca. 2 timmar framöver: 
Ö R E B R O   H O C K E Y    P Å   T V
 I BRIST PÅ ANNAT?

Nej faktiskt inte. Det är nåt slags inre tvång som driver mig att ge mig hän åt dessa föga roande aktiviteter. Visst skulle det finnas både ett och annat jag kunde syssla med i stället, framförallt annat.
Vad gäller träning på gym kan man ju alltid hänvisa till karaktären, som då får framstå i positiv dager: stark, duktig, envis skulle kunna vara passande adjektiv i sammanhanget.
Med hockeyn blir det genast svårare. Stötta sitt lag i vått och torrt, alltså även i motgång? Nja, har man säsongskort räcker det ju att plåga sig på hemmaplan. Bortamatcherna skulle man ju kunna lämna därhän.
Jo, men då är det ju grannen som kallar, eller snarare bjuder in. Vore ju synd att tacka nej när han är så angelägen. Inte ska väl han behöva sitta själv och plåga sig! Nej, delad plåga är halv plåga. Utifall den andra grannen också kommer blir vi tre som delar på förtreten. Helt plötsligt blir plågan bara en tredjedel och det är ju rent av uthärdligt, även på en måndag kväll.
Sen är det ju tveklöst på det viset, att hoppet aldrig överge människan, inte ens den som håller på Örebro hockey. Det skulle ju kunna hända ett mirakel, ett under, en överraskning mot alla odds. Då  skulle helt plötsligt självplågeriet mutera till rena glädjekällan och den chansen vill man ju inte missa.
 
övrigt:
kan man hoppas på nån snö i vinter?
julöl kvar fortfarande, vad har jag gjort för fel?
och glöggen har jag inte ens öppnat?
jaaa, det finns att göra............
 
 

P U S S
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Kenneth:

snön uteblir efter vad jag hört

Svar: SKRÄMS inte !!!
Professor Deutsch

Kommentera inlägget här :