DER PILZ & HELGENS ALLEHANDA

publicerat i GÅRDAGENS;
SVAMPEN
ÄTIT

MIN GODE VÄN WOLFGANG BJÖD PÅ EN SMAKRIK LUNCH
på restaurang Svampen i Örebro alltså
"Die Pfefferlinge" på bilden är förra årets skörd, sedan länge inmundigade. Alltid lika trevligt att få bli bjuden på god mat och få prata lite "töska", alltid är det nån som börjar stirra på oss! Fick även en påse "Gummibärchen"
från Wolfgangs senaste tysklandsresa som min dotter hade beställt.
 
HELGENS ALLEHANDA
 
Så här
brukar det se ut på
https://www.facebook.com/pages/Malins-Hembageri
MEN

När jag var där innan helgen var det nästan tomt på hyllorna?! Orsak: folk hade börjat hamstra, bunkra upp inför semesterstängningen! Det blev bara 2 ynka limpor.......MEN inget ont utan att det har nåt gott med sig! På så sätt fick jag ekonomin att räcka till en vacker ros som jag gav min kära hustru på vår 24-åriga förlovningsdag.
På fredagens "lokalvårdsutbildningslektion" läste vi bland MYCKET annat om säkerhet och dosering av rengöringsmedel. Så bra, att "eductige" jag hittat några lättare doseringsuppgifter som deltagarna skulle räkna ut, vilket inte medförde några som helst problem! FÖRRÄN min käre kollega Elisabeth tyckte det kunde vara på sin plats, att låta en av tolkarna (utbildad mattelärare!) visa på tävlan hur man räknade ut det hela!DÄR
PRECIS DÄR
Slutade det roliga, enkla, problemlösa
och
PRECIS DÄR
blev jag påmind om varför mitt matteintresse och mina relativt goda betyg i ämnet försvann sådär i år 9 på gymnasiet i Berlin. Det som ALLA hade räknat ut med lätthet skulle nu av en mycket, kompetent,
duktig och välutbildad mattelärare förklaras, visas, ställas upp........
RESULTAT
Ingen fattade någonting.....mer än att matte inte är så enkelt
som man tror
som det kan va`
som det är
Men tack ändå, vi hade ju roligt en stund till.....
Hade inga större förväntningar på ovan utlysta tävling, mer än den efter genomförd bragd väntande picknickkas-
sen till alla deltagande lag, varav "Mogen ungdom" (bestående av min maka, syster & svåger samt lilla mej) var ett. Mot förmodan var det ganska kul, mycket trevligt folk längs banan och mycket gott käk, SAMT utlottade vinster till svågern (servetter & 3 DVD-filmer) och min fru (servetter & en ryggsäck). Själv vann jag inget, ska ta och klaga lite på min käre granne MG vars gåva (fotbollströja) jag bar under loppet. Lite mer aerodynamisk fart-
hjälp hade jag nog förväntat mig av en så exklusiv utstyrsel.....
övrigt:
stadslopp???!! kisa har ca. 5000 urinvånare
malins tomma brödhyllor kompenserades genom 5 bröd för 100:- från rimforsa marken
tungt lass hem, bl.a. 19 stenplattor
gröna tygskor, vindspel, kindagurka
vinst varje gång
flöte
bakom?
vem?
 
 

P U S S
 
 

Taggar: #Blogg100;

Kommentera inlägget här :