RÄDDANDE ÄNGEL

publicerat i DAGENS;
DET FICK DU BLI IDAG "MARGO"
Ja, jag säger då det........
......ADHD? DAMP? ASPERGER? ALZHEIMER LIGHT?
Alltså rutiner är ju till för att brytas, inte minst för att hålla hjärnan igång. Morgonrutiner underlättar livet betänkligt, när man, nästan i sömnen, ska utföra diverse bestyr i arla morgonstund!
MEN
Inte ska lite regn rubba de dagliga rutinerna så pass att man glömmer sina glasögon hemma?! Hur ska man undervisa, läsa m.m. utan att se??
Jag har ett jättefint extrafodral till glasögonen, som förvaring när jag cyklar i regn. BRA!
Jag tog fram fodralet i tid. BRA!
Jag lade i glasögonen i fodralet. BRA!
Det ösregnade ute. INTE BRA!
Men man har ju regnkläder. BRA!
Tog på mig dessa. BRA!
Packade ner matsäcken och extra tröja i cykelväskan. BRA!
Hängde på mig eductusväskan. BRA!
Det ösregnade ännu värre när man väl kom ut. INTE BRA!
Regnkläderna skyddade i ca. 5 minuter. INTE BRA! DÅLIGT! PISSKASS!
Blöt in på kroppen. INTE BRA!
Hängde upp regnkläderna på jobbet. GANSKA BRA!
Skulle börja jobba. BRA!
INGA GLASÖGON !!!
P A N I K !!!!!
Cykla hem igen?
Nävver!
Då dök den räddande ängeln upp i form av Margo, en av mina fantastiska arbetskamrater och tyckte jag kunde låna ett par läsglasögon av henne.
 YOU MADE MY DAY, MAGGAN !

övrigt:
schabbelbabbel schabbelbabbel
möte? vaddå? idag? fika? tårta?
statliga myndigheter?!?
ikväll gratis fotboll ösk
lust?
nada!
 

P U S S

Taggar: #Blogg100;

Kommentera inlägget här :