IN MEMORIAM EDUCTUS

publicerat i DAGENS;
jaha, det var den
som rolf allan mjunstedt i "rena rama rolf" skulle uttryckt sig
även denna dag
ett farväl på min arbetsplats
även denna dag
(minst) en liten tår i ögat
förutom en fantastiskt fin blomsterkvast
(jag älskar blåklint!)
även denna dag
lite smått & gott
som man tyckte jag skulle ha
eftersom jag är en hängiven (nåväl mer given än hän) motionär
förärades jag energidryck i olika form & konsistens
(kan säkert även nyttjas när kassan råka vara skral)
skavsårsplåster, "bröstvårteplåster" (enligt eva)
funktionsstrumpor stl 39-42 (och jag som lever på stor fot!)
samt en t-skjorta med egenhändigt kreerat tryck
från apstadiet till eddie eductus på drygt ett år
vilken sagolik förvandling man genomgått
nu måste jag
även denna dag
tacka mina allra käraste kollegor
för en härlig tid
genuin uppskattning för den (ibland) ganksa lilla insats denna svunna tid
att jag lärt mig en hel del denna svunna tid
jag som trodde jag var fullärd
tack för att jag fått lära känna så många
olika
unika
härliga
medvandrare på denna livets stig
tack för alla dessa
skratt
de varo mångahanda
ni kommer att finnas i mitt hjärta
forever
i`m sure
och
we`ll meet again
javisst ja
inget att tacka för
varsågod varsågod
att jag fick bidra till er utveckling
från
torra skorptuggande grottmänniskor
till
rakryggade tårtfinsmakare
övrigt:
om jag får välja mellan pest & holland
väljer jag i tusen fall av tusen
pest
 
 

P U S S
 
 
 

Kommentera inlägget här :