DEN SOM VÄNTAR PÅ NÅT.....

publicerat i DAGENS;
äntligen blev det en liten runda igen
blöt på backen, snöyra kring huvudet
men ut skulle han gubben
och välbehövligt var det
om vi bortser från nästa krämpa
när det nu inte drar i några andra muskler
trånar högra höften på uppmärksamhet
alltid nåt nytt
stretchningen lindrade lite
det blir nog
sjukgymnasten igen
åldern???
har ingenting med den att göra
med spellistan
"ulf lundell live i malmköping"
i lurarna övervann jag
mitt inre motstånd
när snöyran som värst slog mot ansiktet
tänk att min husgud och ikon
och jag har
en
h e l   d e l
gemensamt
ska inte avslöja allt
ja
faktiskt ingenting
det är mellan uffe & mig
har väntat typ ett år
och
väntar än
 
på inspiration att reda upp
oredan på kontoret
ja just det ja
hyresvärden skulle byta golv
så var det
ingen idé att göra nåt innan
när kommer de och gör
det utlovade jobbet
 
har väntat typ ett år
och
väntar än
 
den som väntar på ett nytt golv
behöver inte reda upp oredan
 
sm-veckan i örebro med omnejd
alltså min hemstad inklusive omgivning
är tydligen en succé
tror jag det
med sådana fantastiska publiksporter som:
bilorientering
draghund
dragkamp
gång (inomhus !!!)
muaythai
(nej det är inte sushi, men v a d  det är vet jag inte heller)
radiostyrd bilsport
rullstolscurling
skidorientering
softboll
taido
(no no sushi)
rally (sprint)
förstår att folk går man ur huse
skolorna stänger
hela kommunen står still
......jasså.....
..inte..... ?....!
övrigt:
tomorrow = f r i d a y
alltid nåt
 
 
 

P U S S
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Kenneth:

ja nu är det snart helg :)

2:a kommentar, skriven , av Jessica Högberg:

Tror jag det att du blir inspirerad till en löprunda med alla dessa storsporter på knuten!

3:e kommentar, skriven , av christian:

Jessica: hehehihihoho :)

Kommentera inlägget här :