UPP SOM EN SOL.....

publicerat i
...ner som en pannk.....
 nej nej nej
inte det minsta faktiskt
men ändå
 "The Big T" har gjort sitt
lika snabbt
som han dök upp
lika snabbt
försvann han igen
 
nåväl
snabbt & snabbt
vi som lärt känna brodern
vet ju att snabbhet kanske inte är en av hans bättre grenar
 
likväl är han borta nu
inte för alltid
inte helt
men han finns inte längre
är inte längre en del av min vardag
 
av helt naturliga skäl
ett nytt livsavsnitt börjar i höst
gymnasiet kallar
 
avundas de som får ha honom omkring sig om dagarna
hoppas innerligt att de vet att uppskatta
ett sådant unikum

hoppas de förstår sig på att slipa vidare
på diamanten

en annan får övervaka på håll
kanske en återträff
kanske en återförening
definitivt facebook-kontakt
 
undrar om han förstod hur mycket han betydde för mig
min vardag
min tro
ungdomar
människan
framtiden
 
ja
det är inte bara eleverna som
behöver och får nånting av lärarna
det är likadant tvärtom
 
åtminstone för mig

kan ju inte låta bli att skicka med en sista
"oneliner" från "The Big T"
 
minns inte riktigt sammanhanget
vad det var vi driftade på en av våra
sammankomster
möten
 
hur som helst slutade det med att Theo sa:
 
"Det är jobbigt att skryta på heltid"
 
ja, så kan det va
får räcka med att skryta lite då & då
har man mycket att skryta
med & över
kan det ta musten ur en
 
 tack "The Big T" för
otaliga skratt
djupa diskussioner
nya lärdomar
vänskap
 
DU FATTAS MIG
 
 
 
 
 
P.S.
rubriken "Dagens Theo" kommer att finnas kvar
inte minst för att nya läsare ska kunna ta del av bravaderna
och sen vet man ju
aldrig

Theo är alltid Theo
överraskningarnas man
man vet inte
var
man har honom
vad
han får för sig
han
k a n
ju dyka upp
när man minst anar det
 
 
 

Kommentera inlägget här :