FÅGELHOLKENS DAG

publicerat i DAGENS;
nu har jag bra ont i käften alltså
och det är
i n t e
för att jag har pratat för mycket
vilket i och för sig
skulle kunna vara en orsak
 
nej
jag har firat
"fågelholkens dag"
suttit och gapat
i stort sett
24 timmar om dagen
 
av förvåning
först
 
av pliktkänsla
sen
 
av viljekraft
sen
 
av ohejdad vana
sen
 
av kramp
sen
 
fick helt enkelt inte igen käften
 
ett tillstånd
 både
ovärdigt
och
olämpligt
för en
högt värderad lärokraft
 
 
tur jag fick garagedörren i skallen
 
där föll käkarna på plats
 
 
 
fasa redan nu
vad månne nästa
"xxxx-ens dag" vara
? ? ?
 övrigt:
den som gapar......
 
 

P U S S
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Åke:

Den dagen har jag missat ;)

2:a kommentar, skriven , av Kenneth:

den missade jag med glädje ser jag :)

3:e kommentar, skriven , av Nett:

Det var ett väldans gapande ;)
Jag gapade en stund igår i tandläkarstolen, sen knep jag käft resten av dagen ;)

4:e kommentar, skriven , av christian:

Åke:
Å du som är naturmänniska och fotar fåglar och sånt.....
Kenneth:
Skönt för dig! :)
Nett:
Lät som ett rimligt alternativ............:)

Kommentera inlägget här :