UTE ÄR MÖRKT OCH KALLT

publicerat i DAGENS;
 (fotot från norrköping)
 
jo
d e t
kan jag tala om:
idag blir det ingen löprunda
nej
regn & rusk & blåst
 
grått närmast dystert mörkt ute
 
 (tv tornet berlin alexanderplatz)
 
 
h u r
lyser du upp en sådan dag
?
 
 (tv tornet berlin alexanderplatz)
 
själv har jag gått igenom mina bloggpolares inlägg
från den gångna veckan
 
sen tänkte jag kolla lite på stockholm maraton
läsa
musik
tv
sen blir det ju mat & fika & sånt
 
(bilden i n t e från stockholm maraton, jag har 188)
 
vet att många "går ner sig" när sånt här väder
trycker på
trycker ner
 
då krävs det lite extra
energi
initiativförmåga
 
(veteranbilsutställning på horn marken)
 
kanske en liten utflykt
shoppingtur
hälsa på nån
kompis
granne
släkting

provköra bilar
(var fick jag det ifrån?!?)
 
(veteranbilsutställning på horn marken) 
 
varför inte bara slå sig ner i nåt hörn och
v a r a
i nuet
kanske
händer det nåt under
den stora tystnaden
 
kanske
får jag nån
idé
tanke
ingivelse
 
eller så njuter jag bara av en stunds
välbehövlig
gottgörande
uppbyggande
 
t y s t h e t
 
 (öland)
 
något vi lider mest brist på
i vårt överaktiva
 
d u - ä r - v a d - d u - g ö r - o c h - s ä g e r - s a m h ä l l e
 
låt dej inte
tryckas ner
tyngas ner
av
mörkret
dysterheten
utanför
 
låt inte mörkret
invadera ditt inre
 
rå om
dej själv
och
ditt
 
 övrigt:
pssst
schschsch
 
 
 
M A Z E L   T O V
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nett:

Vilken mysig gammal bil, en sådan en varm dag för att bila ut till en äng fullt med blommor för att ta sig en fika :) Jadu, man lever på tanken på att värmen skall komma. Går rätt bra att trotsa kylan och att tycka det är någotsånär ok så länge man jobbar. När det är dags för semester så måste det vara värme :)

2:a kommentar, skriven , av Nett:

Glömde, förstår detta med tiden, det är detsamma för mig, jag läser och kommenterar när tiden faller in. Likaså med bloggandet, det sista har energin legat lågt så även jag har fått prioriterat bort bloggandet samt kommentarer. Men nu är jag ledig och passar på att komma ikapp lite när det ändå regnar ute ;)

3:e kommentar, skriven , av Kenneth:

ja ibland kanske det är bra att bara sätta sig ner o njuta av livet :)

4:e kommentar, skriven , av Åke:

Lillebror sprang på 4.36 du då?

5:e kommentar, skriven , av Åke:

Stockholm maraton 😄

6:e kommentar, skriven , av christian:

Åke & Kenneth:
Som sagt (skrivit):
bilden är INTE från Stockholm maraton utan från ngt som heter "Startmilen", första loppet för året i Örebro, brukar gå i april nån gång. Men jag har inte sprungit där på några år, min maratontid fån helsingborg från förra året var blygsamma 5.24 nånting, men det är bra kuperat där nere.....

Kommentera inlägget här :