HEJ DÅ FRÖVI....

publicerat i DAGENS;
...ses nästa år igen
 kanske
eventuellt
troligtvis
om allt går som det ska
 vi var och hämtade husvagnen i söndags
nu ska den in på välbehövlig vila
vinteride
inte för att den blev alldeles särdeles
strapatserad i år
sommaren var väl
sisådär
men det blev i alla fall ett antal (tvåsiffrigt) nätter
alltid något
finns de som tillbringat
hela två nätter i sitt rullande hem
 kunde inte låta bli att tänka på min käre mor
när det var dags att ta in utemöbler
eller julgran
uttryckte hon sig alltid så vist och klokt
 
"då får vi se hur det ser ut nästa år så här dags"
så sant
vi vet inget om
morgondagen
nästa vecka
kommande månad
sommaren 2016
det får vi se då
 
nu får vi leva på
det som varit
m i n n e n
 
från de dagar vi tillbringat
prästryggens camping i frövi
 
bad
sola
grilla
vara social med campinggrannar
 
läsa
promenera
jogga
fika
 
själv
med familjen
med
(numera)
f.d. arbetskamrater & elever
 minnas
 
ta vara på
 
spara
 
se tillbaka på
 
njuta av
 
glädjas åt
 
vara
 
t a c k s a m   
 övrigt:
hösten
here i come
 
 
 
 
P U S S
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av anonym:

fina bilder, jag njuter när jag ser dom.

2:a kommentar, skriven , av Åke:

Fina bilder och framför allt fina ord, jag tror du/ni längtar till våren...

3:e kommentar, skriven , av Jessica Högberg:

Ja, nu är nog sommaren slut. Tur man har många härliga minnen=))

4:e kommentar, skriven , av christian:

Jessica:
Ja, det har väl ni med förstår jag..........

Kommentera inlägget här :