LOVA MIG EN SAK: SÄG INGET TILL NÅGON!

publicerat i DAGENS;
 HÄSTLOV
nä det var det väl ändå inte
HÖSTLOV
heter det väl i alla fall
nä, fel det också
LÄSLOVska det visst va` nu
 
kan inte låta bli att bjuda på denna geniala video
https://www.facebook.com/rodgronrora/videos/1154679641268974/
 
lova mig att inte sprida sosse-nyheten
om det blir känt utanför sveriges gränser kommer vi att bli utskrattade
jag är ju ändå svenska medborgare
och vill inte bli utskämd utöver
"små grodorna & än slank han ner i diket"
 
det räcker nu
fridolin
augustin
pellegrin
låter inte bara cirkus utan är det också
trodde i min enfald att det var skolan som skulle lära ut läsning
 
fast
å
andra
sidan
 
med tanke på den brist på kompetenta lärkrafter
kanske man skulle lägga över all undervisning på loven
 
då gör man samtidigt två flugor på smällen
man utnyttjar loven till något vettigt
och det som förut var skoltid blir lov och elevernas dröm om längre lov är uppfylld
sportlov > slöjdlov
på vintern kan man ju lika gärna vara inne
 
påsklov > so lov
då kan man bland annat passa på att avverka religionsundervisningen
 
jullov > hemkunskapslov
högtiden handlar ju ändå mest om mat och konsumtion
 
sommarlov > matte-no-svenska-engelska-lov
ska man ändå svettas kan man lika gärna göra det ordentligt
 
resterande
inte-alls-så-viktiga-ämnen
såsom musik, bild, idrott
får man väl lägga ut på klämdagarna
 övrigt:
om jag är nöjd att slippa skolvärlden?
g i s s a !!!
 
 
 
P U S S
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Åke:

Tack för att du poschar mig 👍 Jag ska försöka ta mig tillbaka 😃
Jag har en fundering: Det är ju brist på lärare... Kan man inte söka och bara få jobba på loven?

2:a kommentar, skriven , av christian:

Åke:
Det går alldeles utmärkt men nämn inget om det på anställningsintervjun

Kommentera inlägget här :