KRETA FRÅN A - Ö

publicerat i SEMESTERÄVENTYR;
M
Möte
 i en liten bergsby
störst går före
de där små lastbilarna fick allt backa för att släppa fram turisterna i bussen
 
N
Nätet
fick klara sig utan oss i en hel vecka
och vi klarade oss utan nät i en hel vecka
det var verkligen semester
 
Nära-döden-upplevelse
efter en lång het bussresa var dottern och jag synnerligen badsugna
det vågade rejält
vågorna gick höga
ett snabbt dopp
mycket smuts hade blåst in
måste ta mig ut en bit till det rena vattnet
tar för lång tid
vänder
dotter i panik
far som en jojjo
har fullt sjå att krypa upp
pappsen kommer för undsättning
tappar balansen
en våg tar tag precis när jag är på väg att nå dottern för att skjuta på
jag försvinner under vattnet
nästa våg bjuder mig på en baklängesvolt
sen någon sekunds lugn för att ta sig upp på säker mark
huuvaaaleee
det var nära ögat
man förstår vilka enorma krafter naturen släpper lös ibland
r e s p e k t
 
 
N
Nationell kretansk folkdans
bjöds det sista kvällen
klart man bänkar (fåtöljar?) sig i baren och unnar sig en grekisk drink
tyvärr var det svårt att njuta av den ty dansarna hade fått för sig att involvera publiken
och
n a t u r l i g t v i s
skulle undertcknad vara med och fjanta sig
man hade absolut ingen chans att komma undan
de bara slet tag i en sen var det inget mer med det
de enda som klarade sig undan var några finnar som flydde fältet/baren
ordagrant alltså sprang de därifrån
en annan fick svänga sina lurviga så länge att
drinken blen ljummen
svetten rann åter på kroppen
det tarvades en andra dusch denna kväll
 
 
O
Ortodoxa präster
från hela världen hade nåt möte
utanför byn fanns ett kloster och den ortodoxa akademin
många många poliser eskorterade vip-personerna/prästerna från hela världen
än hit än dit
vi vanliga dödliga fick som sagt bara se bilarna köra förbi
 
 P
Pinka
 bör man
då och då
gör man
vanligtvis på en för ändamålet lämplig inrättning typ toalett
eller
i nödfall i skymundan om nöden tränger på
när jag var ute och joggade stod det plötsligt en moped med motorn på vid vägkanten
bredvid mopeden en gubbe vid ett träd
med hela härligheten(?) rakt ut pinkandes på nämnda träd
 
jag la in en liten spurt
 
 
fortsättning följer
 

Kommentera inlägget här :