VARNING FÖR BOBBARE BYGG LIGAN !!!

publicerat i GÅRDAGENS;
inget ont om bobbare bygg
inget ont om byggare i stort
inget ont om byggbranschen what so ever
blev inkallad till mina gamla elevers skolavslutning i fellingsbro kyrka igår
fantastiskt roligt att träffa dem igen
bra svårt att känna igen dem
tur de visade sig för mig
annars vet jag inte om jag hittat dem
bland alla upp- och utklädda småvuxna där utanför kyrkporten
 
och de var ju
sååååååååååååååååååå
stiliga
vad ett skolår kan göra med ett gäng tomåringar
(OBS! avsiktlig felstavning OBS!)
från brunstiga puberterande vildbattingar
till granna ståtliga unga män och kvinnor
(OBS ! tjejerna ej med på bild OBS!)
 
naturligtvis vill en gammal lärare veta vad det nu ska bli av dessa unga medborgare
de har ju haft sina funderingar under tiden jag träffade dem dagligen
själv hade jag ju mina egna tankar vad det skulle kunna bli av dem
 
ja, onu ska ni få höra häpna
alla
(kanske inte riktigt alla, men så gott som säger vi)
ska bli byggare bobbare
 
varför bli
ingenjör
bilmekaniker
farmaceut
veterinär
undersköterska
advokat
 
här ska
hamras
spikas
byggas
 
missförstå mig rätt nu
absolut inget som helst fel
t v ä r t o m
bra val
god efterfrågan på arbetsmarknaden
bra lön
kreativt arbete
fysiskt arbete
framtiden är säkrad
 
o c h
 
man behöver inte skiljas från sina kamrater
man följs åt till samma gymnasieskola
senare startar man en gemensam byggfirma
 flyttar ihop i ett jättestort kollektiv
självklart egenhändigt snickrat
och lever lyckliga i alla dar som komma skall
 
sen kommer det småttingar så småningom
mindre varianter av bobbare bygg
som i sin tur växer upp
och får nya småttingar
småttingsmåttingar till våra bobbare byggare
 
dessa småttingsmåttingarbobbarebyggare
bygger ett kollektivt äldreboende
kombinerat med dagis för småttingar som finns och komma skall
och så lever alla dessa små, mellanstora, stora, äldre, gamla bobbare byggare
lyckliga i alla dar som där komma skall
 
alltså
jag har inte riktigt kommit underfund med vad som ligger bakom
att det är en
k o n s p i r a t i o n
är ställt utom allt rimligt tvivel
 
men vad som är syftet har jag inte listat ut
än
men
i`ll do my very best
för här är man envis ska ni veta
 
 
btw
kunde inte nån
inte ens en ynkaste ynka pytteliten elev
valt att bli
l ä r a r e
övrigt:
tack bröder för att ni bjöd en gammal grå- och fåhårig lärare
på er fina skolavslutning
riiiiiiiispääääckt
 
 
 
P U S S
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Åke:

Byggare! Helt rätt 👍

2:a kommentar, skriven , av christian:

Åke:
:) :)

Kommentera inlägget här :