SOPOR & STUDIER I SYRIEN

publicerat i DAGENS;
var i hela friden kommer alla sopor ifrån
kan inte påminna mig om att jag slängt så mycket sopor som nu för tiden
eftersom vi har källsortering har vi en påse med allehanda sopor
en påse med komposterbart samt en stor där vi samlar glas, metall & plast
 
en gång i veckan minst tömmer jag dessa påsar
i bästa fall
ibland tömmer frugan också
 
kan inte påminna mig att det var så mycket skräp förr
med förr menar jag så där 10, 20 år sen
men det är klart
in our days
är ju allting paketerat till förb.......
det räcker ofta inte med en förpackning
utan har man skalat av en paketering så väntar nästa
 
återvinning måste vara en av de lönsammaste branschernasäkert dotterbolag till förpackningsindustrin....
läste om en man som inte kunde vara säker på
att han även fortsättningsvis fick pengar från csn
alltså studiebidrag från svenska staten
 
för sina studier i syrien
 
h a l l o
? ! ?
 
fly från syrien
pga krig och elände
och sen åka tillbaka dit för att studera
?????????!!!!!!!!??????????????
och vi skattebetalare finansiera detta gladeligen
 
hur är det överhuvudtaget möjligt
att människor som flytt till sverige för att här få en fristad
och slippa krig och förföljelse
 plötsligt väljer att åka
t i l l b a k a
? ! ?
 
borde man inte sky samma elände som pesten
??????
 
jag förstår icke
!!!!!!!!!!!!!!
 
i min värld finns ingen logisk förklaring
finns det det i nån annans värld
????
finns det det överhuvudtaget
?????????
knappast
!!!!!!!!
 
för mig är det som följer:
 
har man flytt från "whatever" bör man vara glad & tacksam att slippa elände och då får man asyl
 
väljer man att självmant åka tillbaka av "whatsoever" skäl har man förbrukat den rätten
då behöver man ju tydligen inte nån asyl
 
 
åk hem
 
och
 
s t a n n a
 
d ä r
!!!!!
 övrigt:
nä, nu är jag minsann lite vrång
 
 
P U S S

Kommentera inlägget här :