ÄNTLIGEN HELG

publicerat i HELGENS ALLEHANDA;
först tänker man
"jiippiiiiee, det är fredag"
det nalkas helg
det nalkas ledighet
mer än två dagars
f r i h e t
 
ja, och nu är det söndag eftermiddag igen
r e d a n
och man börjar så smått
gå ner i varv
förbereda sig
på det som komma skall:
ännu en arbetsvecka
hur mycket hinner man på en helg?
 
för egen del blev det:
2 ggr jogging
inhandla tysk tv-tidning samt 2 skraplottor till familjen
sortera ut ännu lite böcker
köra saker till "bra begagnat"
köra saker till återvinningsstationen
hämta ut en hårklippningsmaskin
köpa en och annan födelsedagspresent till kära hustrun
skriva ut lite foton
eller ganska många foton faktiskt
(färgpatronen jag satte i nu i veckan är redan på upphällningen igen)
ett styck gudstjänstbesök inklusive fika
slänga allehanda sopor
införskaffa vindruteskydd till dotterns bil med tanke på analkande vintermånader
sen allt det där vanliga
mat, dusch, tv
 
hade kanske trott att jag skulle hinna med ett å annat blogginlägg
fast just den tiden har jag inte funnit
mer än nu alltså
 
har ändå försökt att njuta av livet med fru & dotter
och det tidvis underbara höstvädret
gäller att ta vara på dagarna
påminner mig varje dag om just det
leva
h ä r  &  n u
vara tacksam
för det lilla
i det lilla
 
inte alltid så lätt
som det låter
det kommer över en ibland
ett och annat
hur roligt man haft alla år när dottern var liten
nu lär hon väl flytta vad tiden lidersjälv har man umgåtts med enormt många fina ungdomar genom åren
det var en härlig tid
numera umges man mest av pensionärer
fotboll var en stor del av mitt liv
nu är det begränsat till tv:n
för 30 år sedan hade jag livet framför mig
nu har jag ca. två tredjedelar bakom mig
ingen blir yngre
inte ens jag
f a s t
å andra idan har jag inte heller blivit ett dugg äldre de sista 20 åren
 
 
ja och snart
 om ett antal timmar är det ju måndag igen
ä n t l i g e n
! ! !
övrigt:
i morron skulle man bo i tyskland
för de har nationaldag och följaktligen
l e d i g t
 
 
P U S S
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ake:

Du det blev fredagstacos och så nu vart det måndag... Här vart det en helg ös i fullt, jag ska titta i kamerorna vad jag han med... Kyrkobesök var inte illa... Kyrkan är i kontakt med mig och vill ha lite bilder till en utställning (jo jag sträcker på mig) osså en fd kollega frågade om en viss höstbild till hennes web sida sen gör jag en filmkarriär också... Nu skröt jag allt till det 😜 Du han med en gedigen lista i helgen 👏👏 Sån frid du måste få 👍 Undrar hur det gick på hockeytävlingarna då...

2:a kommentar, skriven , av Ake:

Som svaret på din fråga så hinner man alltså en del 🤔 Jag vaknade upp nu och försöker summera in helgen 🤗

Kommentera inlägget här :