KONTAKTANNONS

publicerat i DAGENS;
 
ALLA OROLIGA MÄN SAMLAS
vid?
vägs ände!
 
där kan kreativiteten ta nya tag
fantasin flöda
 
rådvillheten har gått in i väggen
nya friska tag
 
det är inte endast kvinnorna som förvirrat
förvisso!
mest dom
men
hela livet
 
mannen pratar inte
kvinnan pratar
hela tiden
ingen lyssnar
på nån
 
mannen är orolig för
jobb
familj
framtiden
 
kvinnan är orolig för
mannen
därför
 
ALLA OROLIGA MÄN SAMLAS
vid?
vägs ände!
här kan vi hitta
ut
in
tillbaka
framåt
 
inte stå still
livet måste gå vidare
livet går alltid vidare
 
men
 
det krävs
uppehåll
eftertanke
självinsikt
styrka
 
som
kan komma från
kvinna
det är inte gott för mannen att vara allena
förvisso!
inte gott för kvinnan heller att vara allena
 
tillsammans
ju mer vi är tillsammans
ju gladare vi blir?
ju starkare vi blir!
 
ensam är svag
tillsammans är stark
 
ALLA OROLIGA MÄN SAMLAS
vid?
vägs ände!
 
bryta ihop
komma igen
bryta ny mark
komma vidare
komma fram
 
till?
vägs ände!
 
klarar sig själva
lärdom
från
barndom
 
man söker man
snacka
sport
sprit
murra
 
man söker man
prata
allvar
problem
bekymmer
sorg
 
ja
varför inte?
 
drifta
ventilera
hjälpa
stötta
jag kan hjälpa
du behöver mig
 
man behöver kvinna
förvisso!
men
man behöver man
 
 
ALLA OROLIGA MÄN SAMLAS
vid?
vägs ände!
 
jag vill
jag vågar
jag kan
 
lyssna
tänka
tala
till rätta
til punkt
till hjärtat
 
från hjärta
till hjärta
från mörker
till ljus
från
vägs ände
till
väg
 
raka spåret
 
vi män är det svaga könet
tro mig
att prata om det
är starkt
ger styrka
att vara tyst är
fegt
är
svaghet
 
vad är felet
problemet
tappa masken
vilken mask
vad finns bakom
äkthet
sårbarhet
 
släpp ut
släpp loss
släpp fram
 
visa dig
 
ALLA OROLIGA MÄN SAMLAS
vid?
vägs ände!
 
nystart
här är jag
 
jag har ont
jag är svag
jag har hemligheter
 
att dela
blotta
mig
dig
här
nu
blott en dag
i
sänder
 
vid
vägs ände
 
ALLA OROLIGA MÄN SAMLAS
 
övrigt:
vad då mansjouren....
 
 
P U S S
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :