GÖTET ÄR ALLTID GÖTET

publicerat i HELGENS ALLEHANDA;
glatt & trevligt på alla de vis
indisk mat på fredag kväll
 gott
alltid nåt käckt evenemang på gång
halva stan avstängd
trodde det var nåt större motionslopp eller cykellopp
m e n
piiiiiiiip
en visselpipa lät
"hääääääst"
ropade nån
och häst blev det
 det gick inte fort
hade kunnat springa bredvid
 fast alla ideella funktionärer var taggade till tänderna
typ
vad som var sporten fick jag aldrig grepp om
ekipagen kämpade inte sida vid sida precis
det kom väl nån häst med vagn
typ
var 20:de minut
 
spännande redigt
upphetsande
fast
inga huliganer heller att skåda
och därmed inte heller några bengaler
 
slappt.....
 det här vet jag inte riktigt vad det var/är/ska föreställa
jovisst ja
nu minns jag
man kunde använda alla sina ljusstumpar på nåt sätt
och låta dem brinna upp (ner?)
 
tyckte mest namnet var kul
 denna väldiga pjäs är gjord av socker och choklad
följande
"glasleksaker"
är ätbara
behandlade med gelé
gjorda av allehanda djurdetaljer
typ
små senor
eller nåt
orkade inte läsa allt
det var ju på
english
 sen blev det mycket promenad
centrum
linnegatan
haga
och en del åka
spårvagn alltså
bästa sättet att upptäcka götet
åkte bland annat till frölunda torg
stort
enormt
jättestort
köpcenter
och platsen där nån blev skjuten häromsistens
 en annan söker ju äventyr
fast
inte den här gången
inte ens en slangbella att skymta
 
hade behövt ha med eget vapen om det skulle blitt nåt med det
 
lördag kväll blev det liseberg
 
hade tänkt ge oss hän åt några åkatraktioner dottern och jag
 
det blev
e n
flume ride
50-60 minuters väntetid på det mesta
 
o r k a
 
nu blev det lite spel på allehanda hjul
ja
inte jag
dottern och frun
 
själv skulle jag satsat på 7:an varje gång
mitt födelsedatum
 
men gjorde det inte
 
kontentan:
3 olika hjul
3 ggr vann nr 7
3 ggr första vinst
 
 
 
 
v a d     m e n a s
? ? ? ? ?
 
ahaaaaaa
 
tur i kärlek.......
 övrigt:
nästa gång så.....om det nu blir det sista jag gör
n u m m e r    7
 
 
 
P U S S
 
 
 

Kommentera inlägget här :