STÄNG IGEN BUTIKEN

publicerat i DAGENS;
 
STÄNG IGEN BUTIKEN
 
ja, det är tydligen det terroristerna vill
därför matas vi efter terrordåd likt det i vår vackra huvudstad igår
snabbt, ofta och gärna med budskapet att fortsätta leva normalt
 
visst
 
det bara slår mig en liten udda tanke
lever vi så normalt?
själv tycker jag nog inte det riktigt
 
måste vi verkligen ränna gågator upp och ner för att shoppa?
är vi i behov av stora köpcentrar för att all ledig tid ägna oss åt shopping?
är det inte ett vanartigt beroende vi skapat för att tillfredsställa våra lustar?
 
 mitt förslag:
 
köp det du måste
när du måste
ägna sen resten av din dyrbara
(ty korta)
tid här på jorden åt
roligare
viktigare
mer givande saker
typ
partner
barn
släktingar
vänner
läs
lyssna på musik
eller vad det nu kan vara
 
STÄNG IGEN BUTIKEN
 
sug på den du
 
 
 sen vill jag 
som de flesta i landet
uttrycka min avsky över det som hänt
har "väntat länge" att något sådant ska ske
men som tur var har vi varit föskonade
fram till igår
 
sörjer med de drabbade
 
låt opss hjälpas åt att göra världen till en bättre plats att leva på
 
 övrigt:
återkommer till att
"stänga butiken"
inom kort
 
P U S S
 

Bildresultat för blogg100

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ake:

Mina tankar går oavkortat till anhöriga till de som skadats och avlidigt. Nu börjag jag fundera på de som ska vårda denna person som orsakat detta dåd... Vad har man för uppfostran? Måste hela livet börjas från början...

2:a kommentar, skriven , av Kenneth:

Ja det ligger nog något i det du säger, förr var det ju stängt på helgerna :)
När du säger återkommer ,du har väl inga planer på att stänga denna lilla butik av ordfyndigheter.

3:e kommentar, skriven , av christian:

Åke:
Vårda ?!?!
Kenneth:
Nej, nej, men jag var inte klar angående det här med "Stäng igen butiken" men vet inte när, datorn krånglar lite...

Kommentera inlägget här :