DET ÄR MYCKET NU......

publicerat i BETRAKTARMINISTERN TAR TON;
för att citera det gamla goda tv-programmet lorry
...och mer blir det
för att citera mig själv
ja
en betraktarminister har mycket att betrakta dessa dar
ett sannerligen enormt tidskrävande uppdrag
och inte bara det
ganska energidränerande dessutom
 
jag menar
skulle jag verkligen
alltså på riktigt riktigt allvar
varje dag
försöka memorera allt anmärkningsvärt jag betraktar dagligen
skulle det krävas en rejäl utökning av minnet i hårddisken
 
att sen skriva ner allt också är i dagsläget en total omöjlighet
om
jag säger
o m
jag inte får adekvat ersättning (även lön kallad) vill säga
nu vet inte jag i detalj vad en minister tjänar
jag vet faktiskt inte alls vad en sån där drar hem varje månad
och vad en betraktarminister har rätt att ta ut i arvode vet jag inte heller
därför inskränker jag mina nerskrivna betraktelser till ett minimum
 
fast
det räcker
en normal
(jo då, några normala är vi allt kvar, tro´t eller ej)
medborgare i detta vårt en gång så fina land
tål inte vad som helst
 vad har jag då betraktat denna dag som idag är?
jo, följande
besökte subway en restaurangkedja som säljer baguetter/bröd/sandwich
med allehanda fyllningar
grönsaker, köttsaker, rödsaker, stycksaker
you name it
väldigt gott
utan tvekan
inget att klaga på
m e n
medans jag stod där i kön och väntade på min tur
(jo då, jag vet att föra mig, sometimes...)
läser jag
 
"om du undrar över något fråga din sandwichartist"
 artist?
nån som vickar på höfterna samtidigt som den fyller bröden?
nån som slår volter och samtidigt skär upp två bröd?
nån som kan formar grönsakerna till en shiluett av stockholmsförorten rinkeby?
nån som sjunger fjärde arian ur tredje akten ur aida baklänges
s a m t i d i g t
som denne nån tar upp tjugotre beställningar?
 
don`t ask me questions
 på väg hem läste jag en skylt som man nu satt upp i närheten av där jag 
tillbringar min värdefulla fritid
(även hem kallad eller bostad om du så vill)
 
det byggs väldigt mycket runt omkring i örebro
så även härikring
som sagt
en skylt
den informerar oss som är läskunniga att
här bygger vi stadsgator
?
eh
ja
sannerligen enormt intressant info
jag menar
vi bor i en stad
där har man gator
nu bygger man nya gator
stadsgator
what`s the point
?
är det för de av oss som är sinnesslöa utöver det vanliga?
finns det avarter ibland oss som tänker sig att här bygger man säkert motorvägar?
hemliga vägar?
genvägar?
stad + gator = stadsgator
kanske kanske kanske
finns det kopplingar
hemliga band
mellan kommunen och skyltbranschen
här finns pengar att tjänar
t r o
mej
 
exempel?
utanför bilaffär:
här säljer vi bilar
 
utanför bageri:
här säljer vi bröd
 
utanför lidl:
här säljer vi skit
 
utanför toaletter:
här kissar och bajsar vi
 
utanför boxen.......
........äsch, vet inte....
 övrigt:
ktc
sug på den du
 
 
 
P U S S
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ake:

En minister tjänar inte under 60.000:- per månad 👍
Det finns faktisgt företag som lever på att tillverka skyltar 👌

Jag delar din åsikt ibland... Är jag en delad: Åsikktskritikerminister då?

2:a kommentar, skriven , av christian:

Åke:
Låter som ett hyggligt arvode.....klart du är "det där långa ordet du skrev" ! :)

Kommentera inlägget här :