VAD DÅ? GAMMAL? JAG?

publicerat i DAGENS;
ja tydligen finns det medmänniskor som fått för sig det
en icke namngiven kollega lade ut en groupie
på sig själv och ett skelett
eller om det var tvärtom
 varpå en icke namngiven före detta kollega 
kommenterade på facebook
"christian visst visste jag att du är uppe i åldern men att du har åldrats så mycket visste jag inte"
och hon syftade alltså på undertecknad
till saken hör att denna före detta kollegan aldrig kommenterar något på fb
men
n u
n u
var hon tvungen att ge sig hän sina lustar
 snälla rara miss sofie
mer av denna vara
ty
det var sannerligen mycket uppiggande och roligt
faktiskt en av de bättre kommentarerna på länge
mycket länge
 kanske att du skulle satsa på en karriär som 
fb-kommentator
fast
vid närmare eftertanke
behöver du flera år för att samla ihop till en rolig kommentar
bör du snarare låta bli
 nu kan man ju tycka att det är bra fräckt att kasta sig över min generation
vi gamlingar som byggt upp det här landet
trampa på oss bara
ja
gör det
vi har väl gjort vårt
nu är det väl ni unga som ska ta över
ja
bevare mig väl
törs inte tänka tanken
 vad har vi gjort för illa egentligen att vi förtjänar en sådan respektlös behandling
räcker det inte med att vi
börjar bli rynkiga
(ja ja lite lite lite måste jag nog erkänna)
får hängkött och fladderhud så vi ser ut som pettsons tupp
(det håller jag definitivt inte med om, det var en annan av mina fantastiskt
omtänksamma medmänniskor som uppmärksammade det)
måste ni påminna oss om vår ålder också
(bästa makan är proffs på det)
jag vill ju va` med ett tag till
faktiskt
inte räknas till de som snart ska lämna in
 
jag vill fortfarande pippa
(ja ja, kanske inte varje dag....)
jag vill fortfarande spela fotboll
(drömma kan man ju alltid)
jag vill fortfarande drömma mig bort i gamla tv-serier
jag vill fortfarande digga 70-talsmusik
jag vill fortfarande klä mig som en 25-åring
eller
nej det vill jag inte
gå omkring med trasiga byxor....
...pinsamt....
 övrigt:
man är inte äldre än andra ser ut
 
 
 
 
P U S S


Kommentera inlägget här :