SPYGALLAÖVERMELLON.COM

publicerat i DAGENS;
V A R N I N G   I R O N I
följande inlägg
KAN INNEHÅLLA SPÅR AV ELAKHET OCH GENERALISERINGAR
och kan av känsliga läsare uppfattas som stötande
MELLOÄLSKARE BÖR SLUTA LÄSA
H Ä R
 
nej nej nej
ve & fasa
jag missade tredje deltävlingen
var tvungen att gå på hockey
usch usch usch
 
som väl var
hade jag sparat sändningen
som väl var
hade jag tid att se den idag
som väl var
kunde jag spola förbi allt vad mellanakt hette
som väl var
kunde jag spola förbi låtarna också
 
men till min förtret var jag tvungen att lyssna åtminstone lite på varje
man vill ju ha kött på benen när man recenserar
 
 
Robin Bengtsson – I Can’t Go On
det börjar med några lagerarbetare som tar på sig kostym och smyger ut på scen
medan en svärmorsdröm med sängkammarblick försöker hålla masken
och
ja
sjunga
misstänker jag väl att det skulle vara
plus: imponerande att exercisa på löpband iklädd kostym
men karl`n är ju en hycklare
sjunga om att inte kunna gå vidare när det är det enda han vill
p.s. imponerande klatschigt artistnamn
dislike
 
 
 
Anton Hagman – Kiss You Goodbye
samma sjungare som nyss fast utan platåskor (kortare) men med gitarr
hade tagits dit direkt från sitt pojkrum där han ägnade sig åt
att försöka spela gitarr, frambringa sammanhängande toner ur munnen
och samtidigt titta rakt fram
p.s. imponerande klatschigt artistnamn
dislike!
 
 
 
Krista Siegfrids – Snurra min jord
neeejjjj....
jag som trodde att jan malmsjö hade fräschat upp sin gamla dänga
och under pseudonym smugit sig in i tävlingen
och så var det en reserv-arja som sjöng på mumindalska iklädd en halv läderlappskostym
miss av arrangören att inte informera hennes två dansare (?)
att sorgeband runt armen av tradition är svarta inte gula
p.s. ännu ett fantasifullt artistnamn
dislike a lot/vomit - warning
 
 
Jasmine Kara – Gravity
women in red
ömsom hoppade ömsom låg på golvet ömsom försökte sjunga
say no more
 
 
 
Owe Thörnqvist – Boogieman Blues
äntligen!!!
något för vuxna
eehhh
 för mogen ungdom
eehhh
för 50 plussare
eehhh
för pensionärer
eehhh
för fonus minusare
eehhh
för de som står med ena benet på andra sidan
eehhh
från en halvdöd till andra halvdöda
tur han gick direkt till final, hoppas han lever till dess, karln tål inte hur mycket som helst
plus: klarade sig utan rollator
men, vad var det för fel på "varm korv boogie"?
respect!
 
 
 
Bella & Filippa – Crucified
oj då
first aid kit för fattiga?
second aid kit?
third aid kit?
fourth aid kit?
fifth aid kit?
oj då
igen
en riktig sång
men varför hade bella/filippa inte lånat ut ett par hela byxor till bella/filippa?
stackarn såg ju ut som ett överfallsoffer
like
 
 
Felix, Oscar & Omar / FO&O – Gotta Thing About You
ööhhhhh
trodde i min enfald att boygrouptiden var förlegad long time ago
såg ut som alla andra boygroups
sjöng (?) som alla andra boygroups
hade samma låt som alla andra boygroups alltid haft, har & kommer att ha
lider av samma kroniska åkomma som alla andra boygroups
 man drabbas av kramper & spastiska ryckningar så fort man äntrar en scen

bäst denna kväll: inte en skymt av g:son

eller?

övrigt:
äntligen måndag
 

P U S S

 

 

 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av lisa:

HAHAHA!! älska detta inlägget!

2:a kommentar, skriven , av Christian:

Lisa: Det låter bra, har du läst de andra i ämnet?

Kommentera inlägget här :