NÄRA DÖDEN UPPLEVELSE

publicerat i
tre gånger bortaledning
tre gånger kvittering
ful våldsam tackling i ryggen på en av de våra
en puck på/över (?) mållinjen för oss
förlängning med friläge åt båda hållen
straffar
v i n s t
och sen den där 
vidriga
nonchalanta
"vi-är-bäst-hela-sverige-älskar-oss-klacken"
jä..... sekt
 
hoppas verkligen att de har hjärtstarter nära min sektion
hög puls är bara förnamnet
hjärtat slog som en propeller
 
vet inte vad det är men jag kan inte hålla mig lugn
när vi möter de där
känslosvallningar till max
trodde inte att en sån
snäll mogen man i sina bästa år
kan hata så
 usch usch usch
m e n
å andra sidan
kanske är det vad varje människa behöver
någon eller något att hata på avstånd
för att kunna avreagera sig
ha en ventil igenom vilken man kan låta mycken
elände
sorg
förtvivlan
ilska
sippra ut
 
får väl be
my shrink
skriva ut valium eller nåt till nästa möte
om jag vill överleva vill säga
 övrigt:
morgondagens hemmamatch hoppar jag över
gubben får ägna sig åt rekreation
 
 
P U S S

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jessica Högberg:

Tror nog det är nyttigt för hjärtat;)

2:a kommentar, skriven , av christian:

Jessica: Inte sånt här...

Kommentera inlägget här :