PROFESSOR DEUTSCH - DIN KRITISKA RÖST I SKEPTICISMENS TJÄNST

publicerat i DAGENS;
ääsch
jag är skeptisk
ja...och vad är nu detta?
ja....inte vet väl jag!
men överflödigt i allra högsta grad enligt min ringa åsikt
och
sannerligen en smula förlegad
efter att fjortisar tidigare år köat utanför
jajaja
det där med det moderna modet....
varför går ni på det
kära medborgare och medborgarinnor i
7-100 årsåldern
typ
ungefär
skapa din egen stil vet jag
ditt eget mode
se till att vara modernast bland de moderna
typ såhär nånting
finns ju en del att kritisera
(jo jo, även vad anbelangar klädstilen ovan)
men
frågan är om man vågar
idag får man ju
vakta sin tunga
det gäller att ha
"rätt"
åsikter
"pk-åsikter"
politiskt korrekta alltså
 tänk dej en människa som skulle påstå att
"det där med trump är väl inte så farligt...."
den mobben skulle jag vilja se
lynchning är väl det lindrigaste en sådan 
frispråkare
skulle komma undan med
 och ändå får han/hon/hen/den/det
säga det
e g e n t l i g e n
men det skulle jag tex aldrig våga
 lite roligt är det ju ändå jag
menar
hur moderater tex tippar på sina små
pk-tår
runt fatet med den heta tabu-gröten
i folkmun kallad
sd
ja, ni vet
nassarna
nazisterna
faschisterna
invandrarhatare
m e n
av nästan 20% av folket demokratiskt valda
nu dristar man sig att bjuda in till gemensamma
"samtal"
med dessa individer
inget konstigt
i
o c h
f ö r
s i g
invandringspolitiken har man ju redan anammat
men men men
det förnekas å det bestämdaste
och vem är väl jag att döma
jag har ingenting sagt
kom ihåg det
inte jag
i n t e
skulle aldrig falla mig in
aldrig nånsin
är väl inte trött på livet heller
.
.
.
nä nä
tänkte endast påpeka fakta
 och sen de där politikerna överhuvudtaget
jag är
s k e p t i s k
alltså den där yggeman
ny lag
maskeringsförbud på idrottsarenor
!
men hur lagföra utan poliser
?
utan befogenheter
?
det funkar i andra länder
jomenvisst
men
vi
 
vi
 
vi
 
ja
 
vi
 
vi
.
.
.
vi kommer nog att prata ihjäl oss häruppe
 ja
lite så kan jag nog känna
men jag tycker:
inte om trump
inte om sd
väldigt mycket om yggeman
 övrigt
puss på dej
 
 
 
 
 
 
 
 
M A Z E L    T O V
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jessica Högberg:

Orkar knappt följa nyheterna...

2:a kommentar, skriven , av christian:

Jessica: det är du nog inte ensam om.....

Kommentera inlägget här :