ATT GÖRA LISTA

publicerat i DAGENS;
1. Lära mig flyga
 
2. flyga iväg
egen bild vadstena med omnejd
 
 "herregud & co" kalendern naturligtvis
inte kan man komma på något sådant genialt själv
men en "att-göra-lista" ska väl inte vara omöjlig
inget jag tänkt närmare på förut
men när jag nu sitter här och funderar på dagens inlägg så.....
.
.
.
finns det faktiskt ett och annat jag skulle vilja ha gjort innan....
.
.
.
...ja, innan jag inte kan, orka, vill
och det kan ju vara när som helst
faktiskt
egen bild vadstena med omnejd
 
 nu kan ju en "att-göra-lista" betyda en massa måsten
saker jag tvingas åtgärda för att vardagen ska funka
så jag satsa på en
"jag-skulle-vilja-göra-lista"
istället
.
.
.
får se vad vi kan få ihop
vi kör väl igång
utan inbördes rangordning
Bildresultat för buss
k ö r a   b u s s
har jag i hela mitt liv velat prova på
älskade att åka buss som liten i berlin
stora dubbeldäckare
jag skulle nöja med med en vanlig enkel som den här gröna
måste vara en mäjestätisk känsla att framföra en sådan mäktig pjäs
Bildresultat för dirigent
d i r i g e r a   e n   s y m f o n i o r k e s t e r
det är så ofantligt imponerande att se hur så många människor
kan spela så många olika instrument samtidigt
att samma stycke klassisk musik
som bevisligen har samma noter uppskrivna på notbladen och i partituret
kan låta olika beroende på
v e m
som dirigerar
det måste vara musikens fullkomlighet att som dirigent
i ordets rätta bemärkelse
ha det i sina händer
att få alla individer
alla instrument
att låta som en enhet
det måste vara en musikers allra högsta dröm
det högsta trappsteget
säkert bara en trappavsats från himlen
att en gång i livet stå och dirigera en symfoniorkester
Bildresultat för böcker
s t u d e r a    l i t t e r a t u r v e t e n s k a p
alltså ni förstår vilken rikedom av
kunskap
erfarenheter
tankar
känslor
upplevelser
människoöden
så mycket man kan lära sig
o ä n d l i g t
 
började läsa litteraturvetenskap en kort kort alldeles för kort tid
i väntan på en pedagogikkurs
har även smakat på ämnet när jag studerade tyska på universitetet
precis som musiken finns det ju oändliga variationer av
ord
ord
ord
meningar
meningar
meningar
och sen att få läsa om författarna
deras olika
syften
drömmar
stilar
ojojojoj
blir yr bara jag tänker på det
.
.
.
.
apropå yr...
....för att undvika liknande tillstånd är det
bäst jag följer mattarmens anrop och frugans kommando och tar mig an kvällsfödan
 
 
ha en go` helg
 övrigt:
som ni säkert förstår är några foton lånade via google
 
 
 
 
 
P U S S
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :