FRÖVILOPPET - CHECK (TACK KNUT!)

publicerat i HELGENS ALLEHANDA;
lördag 17/6 13.00
min vana trogen går jag ut för fullt
ökar sedan successivt
för att sen spurta i mål
inte riktigt med sanningen överensstämmande
uppvärmningen bestod av att stå en stund i solen
för att så snabbt som möjligt uppsöka skuggans härliga svalkande
banan bestod av terräng, asfalt & grus
eftersom jag aldrig sprungit där förut
och med tanke på värmen/hettan
lade jag mig i rygg på ett gäng som hade behagligt tempo
som efter 1 km visade sig vara snigeltempo typ
sprang förbi och körde mitt eget race/tempo
kom in i det ganska bra
fast terrängen sög
mycket upp & ner
nåväl
fin natur
en del trevliga människor längs banan
de flesta av dem friskt hejande
även på oss bak i fältet
hann upp både
e n
och
a n n a n
det får man vara nöjd med
tänkte sen spara mig för den sista kilometern
för att öka och spurta i mål
hade gjort upp räkningen utan terrängspåret
det envisades med att plåga en stackars sliten gubbe
ända in i kaklet
upp & ner
endast de sista 200 - 300 metrarna var släta
ja
släta och släta
det var regntungt ganska högt gräs så
hann inte i mål under timmen
det blev 28 sekunder över
men med tanke på att jag i regel
endast springer asfalt i platta örebro med omnejd
får man ändå vara
satisfied
o c h
jag fick mersmak vad gäller terräng
kände att det var mer skonsamt mot kroppen
så nästa år får det bli
lidingöloppet
 
p.s.
undrar vem som var tröttast/mest sliten
fotografen av ovanstående bilder på undertecknad
även maka kallad
eller självaste joggaren
 övrigt:
idag var det intervaller
och
garmin
är en välsignelse
 
 
 
 
P U S S
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :