JAG SKULLE VILJA ÅKA TILL TJECKIEN OCH HITTA MIG EN KVINNA

publicerat i DAGENS;
naturligtvis inte är ju lyckligt gift
med min bästa helena
vaddan detta då
?
jo
kom att tänka på det där med
"att-göra-lista"
som jag skrev om häromsistens
det som blev en
"skulle-vilja-göra-lista"
Bildresultat för nyårskonsert wien
att på nyårsdagen få sitta i wien för att beskåda och njuta av
nyårskonserten
det är en dröm jag länge närt
och
det finns faktiskt en liten liten chans att uppfylla den
dyrt visserligen
men
e n
gång i livet det vore nåt att minnas
 det här med att åka till tjeckien och hitta mig en kvinna då
jo
kom på en ny lista igår
"vad-jag-skulle-kunna-göra-om-jag-var-ung-igen-lista"
alltså sådana där totalt vrickade grejor
bara sätta sig på ett plan
fri från bojor och tvång
dra till prag typ
ragga upp nån passande snygging
"ska du med hem?"
"ska vi gifta oss?"
lite häftigt ändå eller hur
?
 varför inte thailand typ det är ju inne?
inte tillräckligt skruvat
förresten tror jag att det finns fler snygga tjejer i tjeckien
har liksom fått för mig det
och får jag för mig nåt så.....
"vad-jag-skulle-kunna-göra-om-jag-var-ung-igen-lista"
lifta med första bästa långtradare 
långsamt, mycket långsamt räkna till fyrahundramiljonertrehundratusenfemtionio
och säga
"nu måste jag av!"
hoppa av
sondera terrängen
ta mig till närmaste by
skapa sig en tillvaro
jobb
bostad
familj
skulle man också kunna göra om man var ung igen
om man
v i l l
göra det är ju en helt annan femma
men bara tanken på det där
förment
o m ö j l i g a
totalt
o v ä n t a d e
kittlar ändå lite
erkänn
 sådär helt och hållet utan
nät
socialförsäkring
cykelhjälm
säkerhetsbälte
ångervecka
.
.
.
 tanken svindlar
.
.
.
.
har du nån egen idé så fyll gärna på
.
.
.
kanske vi kan göra
hit in the thing
slag i saken
i vårt nästa liv
.
.
.
.
.
.
ja visst ja
tror ju inte på återfödelse
.
.
.
synd då
.
.
.
får bli nån annan gång
 övrigt:
det är mycket nu
 
 
 
P U S S
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jessica Högberg:

Med den listan måste du ju tänka om i frågan reinkarnation... haha

2:a kommentar, skriven , av christian:

Jessica:
Det ligger nåt i det, men å andra sidan kanske man får vara nöjd med det som blev.....:)

Kommentera inlägget här :