SPY GALLA PUNKT KOM

publicerat i DAGENS;
finns det inget i vårt samhälle som fungerar som det ska längre
? ! ?
va
va
va
jag bara undrar
förr var det mer än ovanligt att
servicen var dålig
att en order blev fel
att en vara var ofullständig
 nu för tiden får man vara glad om man 
får service
erhåller exakt det man beställt
får en fullt fungerande vara
får hjälp av kunnig personal
får kvalitet
nu vill jag inte räkna upp alla tillfällen där ovanstående
i n t e
varit fallet
har inte hur mycket tid som helst
men tillåt mig ändå att presentera de senaste
häpnadsväckande upplevelserna
 beställde en ny markis till husvagnen
skickas med schenker
okej
de ringer en halv timme innan
okej?
jag jobbar i örebro
husvagnen dit markisen ska befinner sig i frövi
inalles
cirka
45 minuter för att ta sig dit
"kan ni ringa en timme innan?"
"jag antecknar men garanterar inget"
"hur ska jag ta mig från jobbet till frövi på en halvtimme, de får väl vänta då"
"d e t  gör de inte då går varan tillbaka"
"är inte ni ett serviceföretag som ska tillgodose kundens önskemål?"
"vi har våra regler"
 
fuck you
 som väl är har vi mycket goda husvagnsgrannar
varav en var närvarande och kunde ta emot
annars?
vet ej....
 fick sen även hjälp av mina goda husvagnsgrannar
att sätta upp den ståtliga pjäsen som ska säkras med två små pluggar
i en skena och dessa små pluggar ska skruvas fast med
tillhörande
medföljande två skruvar
som naturligtvis var
f e l
alldeles för grova samt ogängade
que
h u r
är det möjligt
don`t  ask me questions
 har skickat en dyrbar försändelse
(manuskript)
till en kompis i berlin germany
kostade ca 200 sek att få iväg bunten
i ett fint blått post nord kuvert
rätt adress
rätt avsändare
rätt porto
m e n
det kommer inte fram
? ! ?
alltså
v a d
i hela friden är problemet
? ! ?
ni har en enda uppgift
jag upprepar
e n
att leverera de brev, försändelser ni anförtros till adressaten
i tvivelsfall skicka tillbaka till avsändaren
och
d e t
klarar ni inte
?????????????????????????????????????
ska man behöva leverera sina postförsändelser personligen nu också
??????????????????????????????????
ja
jag
bara
undrar
 ingenting är längre som förut.....
 övrigt:
det man inte gör själv.....
.......ja....ni hajar...
 
 
P U S S
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :