JA, HUR SKA JAG KLARA MIG......

publicerat i DAGENS;
ännu en vecka utan att jag är rik och berömd
(citat almanackan herregud & co)
allting är ju relativt
jag menar rik och rik
klart jag inte är rik materiellt sett
f a s t
allting är relativt
beror alldeles på vem jag jämför mig med
en uteliggare då är jag rik
steven spielberg då är jag fattig
 nu är ju inte heller materiella rikedomar
non plus ultra
det ultimata mest eftersträvansvärda här i livet
nej
hälsa
familj
vänner
och och och och och
det är
r i k t i g
rikedom
 å andra sidan 
just nu vill jag gärna tänka en helt banal tanke
rakt av bara
precis som det står
lite rikedom
ja, sisådär lagom med kontanter utan att vara tvungen att slava dagligen
d e t
skulle jag kunna uppskatta å det högsta
och berömd
ja vem vill väl inte det idag
förr i tiden om man frågade barn vad de ville bli när de är stora
svarade de oftast
busschafför
läkare
veterinär
snickare
dagisfröken
konkreta rejäla lönearbeten
 idag svarar allt fler på samma fråga vad de vill bli i framtiden
kändis
berömd
jag ska avslöja en hemlighet för er
jag skulle gärna vilja va` berömd
har alltid velat
sen jag var liten
det är nån brist från uppväxten
barndomen
en längtan efter bekräftelse
se på mig
här är jag
jag kan
jag är duktig
älska mig
älska mig mer
älska mig ännu mer
 nu tror jag tyvärr att jag är en smula väl sent ute
bortsett från att mina talanger inte ligger på den nivån att jag skulle
göra succé som youtuber eller som vloggare
(vad i hela hissingen är det för idiotiska jobb?!?!?!?)
gör ju inte ens succé som bloggare
 berömd berömd berömd
teater & film
too late
rockstjärna
too late
cellist i filarmoniska orkestern
too late
författare
författare
författare
hhmmm
kanske
maybe
.
.
.
om jag hinner
.
.
.
 annars kan jag ju alltid mörda nån på ett bestialiskt vedervärdigt sätt
fast då blir man väl mer beryktad än berömd
och det kan jag va` utan
.
.
.
eller
?
 
nja
det får nog vara så
 
ännu en vecka utan att jag är rik och berömd
 
i alla fall den här veckan
.
.
.
.
sen får vi se
övrigt:
gift med samma kvinna i 26 år idag
d e t
om något är väl
r i k e d o m
 
 
P U S S
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nett:

Det är inte illa det att ha varit gift med samma i 26 år, bara det är ganska ovanligt i dag. :)

2:a kommentar, skriven , av christian:

Net:
Precis, inte helt utan att man är lite stolt......:)

Kommentera inlägget här :