TÄNK OM.....

publicerat i DAGENS;
....man skulle bo så här jämt
 ja alltså inte med snö året runt
men i säfsen
 vaffå vaffå då då
 långt från
sjukvård
köpcentrar
pizzeria
hockeyarena
lågprisvaruhus
bilar
trafik
folkmängder
ljud
stress
jäkt
 jo
för
skogen
naturen
luften
lugnet
stillheten
friden
 har varit där 10 år i rad
en långhelg per år
tre, fyra övernattningar
 inte mycket kan tyckas
men
ändå
det är den bästa semestern på hela året
som
b a l s a m
för
ande, kropp & själ
 jag har alltid trott att det 
e g e n t l i g e n
är så det ska vara
vi människor är en del av skapelsen
vad och hur vi än tror hör vi till naturen
 och hur onarturliga är väl inte städer
???!!!???
fyrkantiga betong eller stenhus
allt inrutat
kantigt
inte det minsta likt vild natur
hårt
trångt
trist
 jag mår aldrig så bra som när jag får ta på mig mina längdskidor
och ge mig ut i spåret i säfsen
m o l
a l l e n a
inga människor
inga djur
inga ljud
bara
t y s t n a d
 närmare paradiset än så kan jag inte komma
på den här sidan himlen
 jamen flytta dit då
! ! !
hör jag mången säga, eller åtminstone tänka
joooo
gärna
men
.
.
.
.
hur blir det med jobb
?
tänk om jag blir sjuk
?
långt till släkt och vänner
?
och tänk
ve & fasa
om man skulle tröttna på
stillheten
? ! ? ! ?
 det tror jag inte händer
.
.
.
.
och
.
.
.
ändå
.
.
.
h j ä l p
! ! !
 övrigt:
kan man hoppas på en hockeyvinst ikväll månne ?
 
 
 
 
 
P U S S
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jessica Högberg:

Det är vackert i Säfsen, där har jag bott men det har jag säkert berättat förut.

2:a kommentar, skriven , av Nett:

Vackert och skönt med stillhet, men kanske man inte behöver bo så ensligt för att få de goda tingen :)

3:e kommentar, skriven , av christian:

Jessica:
Jo det har du, men jag fick aldrig reda var exakt och varför och hur länge...men jag misstänker att du förstår min vånda, eller ?
Nett:
Jo, det ligger nåt i det, men naturen och luften är outstanding!

Kommentera inlägget här :