EFTER REGN KOMMER SOLSKEN

publicerat i DAGENS;
 och efter gårdagens mer allvarliga inlägg kommer idag ett mer lättsmält
 och precis som de senaste gångerna kryddar jag det hela med bilder från prag
 tänkte börja med veckans asgarv
för min del i alla fall
 
såg lite av partiledardebatten
där man tjafsade om integrering
lätta jobb och sånt där
 
och då klämde annie lööf ur sig följande underbara kommentar till
sumpbävern löfven
 
det är fler som varit i rymden än som fått traineejobb
 
outstanding
en klassiker
 sen kör vi lite språkförbistring
det gäller en personbeskrivning
vad sägs om denna
 
han var medelhöjd, svårt hår och glad åsikt
 
kan ni se personen framför er?
 sen kan vi väl köra några roliga historier även om det är mitt i veckan
 
läraren:
olle kan du böja adjektivet äcklig?
olle:
äcklig, kålsoppa lever!
 
 
en man gick genom tullen och sa:
imorgon kommer jag förbi med en låda whisky,
om du låter mig passera får du några flaskor!
tulltjänstemannen:
försvinn genast din idiot!
nästa dag kommer samma man med en stor tung väska
och blir givetvis stoppad, men ingen whisky hittades.
tulltjänstemannen:
var har du whiskyn?
mannen:
den hade jag med mig igår!
 
ja, man får inte va dum då kan man bli lärare...
 inte helt fel att pinka där en celebritet, en av mina favoriter,
franz kafka
kissat & bajsat
lite kändisfeeling
fick man allt då det begav sig
snart tio år sen
längtar tillbaka
 nån som är sugen?
 övrigt:
kom ihåg att leva varje dag
 
 
P U S S

Kommentera inlägget här :