#jagutmaning - JAG SAKNAR

publicerat i
egentligen
i n g e n t i n g
 men det blir ju inte mycket till inlägg
 alltså
 
jag saknar
en hel del hår
det börjar glesna rejält
 
jag saknar
att mina nära & kära inte bor närmare örebro
(ja eller tvärtom.....eller....?)
 
jag saknar
alla tonåringar
jag hade förmånen att umgås med i alla år jag jobbade på högstadiet
 
jag saknar
havet
det är alldeles för långt från där jag bor
jag saknar
mor
som lämnade mig i sorg och saknad för ett och ett halvt år sen
 
jag saknar
hennes vishet, lugn, livsglädje, förnöjsamhet & tacksamhet
hon färgade av sig på mig
 
jag saknar
fotboll
hade så mycket kvar att ge
gick in i en djup depression när sjukgymnasten avrådde från vidare kickande
 jag saknar
att musicera
sjunga & spela tillsammans med andra
 
jag saknar
money money money
till allt jag måste köpa, vill ha, behöver....
....fast jag inte behöver det...
...e g e n t l i g e n
.
.
.
exempelvis en husbil...
....men lite finare än dessa...

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ake:

Vad kul att du hängde på ;) Jag har tänkt många gånger, tänk om alla lärare vore som dig :) Du har ett riktigt klokt tänkande bla på/om dina elever... Det var kul att du började med "ingenting" och sedan rann det bara ur dig :) Väntar med spänning på nästa inlägg ;)

2:a kommentar, skriven , av Christian:

Åke:
Tack tack, jo, tyckte det lät inspirerande faktiskt! :)

3:e kommentar, skriven , av Ake:

Tyckte detsamma, kul grej att få lätta upp sina känslor typ. Nu kör vi :)

Kommentera inlägget här :