LITE GNÄLL....MEN BARA lite

publicerat i DAGENS;
igår eftermiddag
en snabbis
(snabbrunda)
bara för att få lite av den sista kvällssolen på sig
runkeeper på
spotify på
jag: på
efter 200 meter lägger spotify av
jag:
no glasses
försöker förtvivlat få igång eländet
trycker här
där
här igen
där igen
tyst
dött
i give up
ska ändå bara springa en snabbis
snart
home again
 efter 1 km meddelande från runkeeper
helt enligt planerna
efter ca 2km
inget meddelande från runkeeper
i n t e
enligt några som helst planer
jag:
no glasses
i`ll do my very best
nothing happens
inget händer
 småfrustrerad joggar jag vidare
runkeeper tyst
jag:
trycka
trycka
trycka
resultat:
besynnerliga tider & sträckor
jag:
spring
bara spring
snart hemma
 at home
kollar
the phone
tiderna fel
sträckan fel
inte genade jag genom skogen
stopp efter drygt 2 km
och i slutet
3 komma nånting....
inte vet jag
inte vet jag
 idag 
förmiddagsrunda
jag är på
spotify är på
runkeeper är på
m e n
hittar inte platsen
händer ibland
går lite
snart blir det grönt
brukar det bli
 går lite till
dött
går ännu lite till
dött
går tillbaka
dött
vänder om igen
dött
går åt ett annat håll
dött
går hemåt igen
dött
 ilskna snabba steg hem
allehanda fula ord som följeslagare
hämta klocka
får bli en tidigare utmätt runda
o r k a.....
.
.
.
.
.
....tekniken är bra när den fungerar....
 ...förresten...
.
.
.
behöver jag nämna att det fina vädret som föranledde
kortbyxor och kortärmad funktions t-shirt
n a t u r l i g t v i s
inte var så vackert
?!?!?!?!
svinkall blåst
s j ä l v k l a r t
framifrån
oavsett åt vilket håll jag sprang
 emellanåt
inte ofta
nej nej
inte ofta alls
tror jag faktiskt
på fullt allvar
att jag har allting emot mig
skulle det finnas
någon
något
som vill säga mig någonting
? ? ?
i så fall
snälla
.
.
.
utsätt mig inte för prövning
 övrigt:
trevlig helg
bara
n j u t
 
 
 
 
 
P U S S

Kommentera inlägget här :