SNIPP SNAPP SNUT

publicerat i DAGENS;
nu är
"jagutmaningen"
slut
 tyckte den var kul
jag var tvungen att tänka efter ordentligt
vända ut och in på mig själv
lite
grann
 fast
det brukar jag ju göra titt som tätt
ändå
ibland
 kanske kan det smaka med lite roligheter så här på onsdag
innan
torsdag
en för de flesta ledig
dag
brödkavel i ögat typ
vardagsmat för oss äkta män
mer eller mindre
or what
?
 har jag nått det här stadiet
vill jag gärna
ställa ut tofflorna
lämna in skeden
ta ner skylten
ja
ni fattar
annars är jag nog gärna med ett tag till
finns lite kvar att göra
att
leva för
så att säga
 så det här med att jobba så länge som möjligt
det kan herrarna fetglömma
fatforget
som the englishmen
plägar to say
 vad kom det ifrån nu då?
var på pensionsinfo från facket igår
och bästa tipsen var:
 
tänka på pensionen så tidigt som möjligt
själv är man ynka 59 bast
aningen kört
 
ha så hög lön som möjligt
ja tjena
är det kanske jag som råder över det
kört här med alltså
 
jobba så länge som möjligt
ja tjena
helst tills man dör innan det är dags att ta ut pensionen då
e l l e r
nä nä nä
jag har inte tappat nåt bakom volksvagnen
jag vill väl njuta lite efter
väl utfört livsverk
 facit blev ju onekligen aningen motvals
 
tänker på pensionen nu när den nalkas med stormsteg
 
hög lön, ja, drömma kan man ju
 
jobba länge
a l d r i g
i livet
 man vill väl njuta mens man
kan
vill
orkar
vad vet väl jag om morgondagen
nästa år
två år
tio år
vad vet väl jag
vad vet väl jag
vad vet väl jag
 jo
det gamla vanliga tjatet från mig
livet
levs
h ä r
&
n u
 
tag väl vara på din lediga dag imorgon
det är du värd
 övrigt:
om nu någon undrar....
...det är gamla ölandsfoton
 
 
P U S S
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sandra:

Vilka härliga bilder!! :D vill passa på att tipsa om min sida på facebook Beauty by Sandra, där jag delar med mig av massa skönhets och hälsoprodukter! hade vart kul om du kikade in :D Kram

2:a kommentar, skriven , av Ake:

Min chef klappade mig på axeln för någon månad sedan och sa: Åke du behöver inte vara orolig du får jobba tills du är 67, sedan skarattade han 😃

Kommentera inlägget här :