HALLO ELLER?

publicerat i HELGENS ALLEHANDA;
nu ska du tänka dig rubriken på göteborgsmål
då blir det kul
 det var reklam för nån målarfirma som dök upp på jumbotronen
titt som tätt
nästan 10.000 blev det på scandinavium
örebroklacken var där men vi hördes knappt
det försvinner i en sån stor arena
tyvärr
 men kul var det
götet by night
där visar sig mobilkamerans begränsningar
hoppas ändå att jag kan förmedla lite av den goa stämningen
 det mest uppseendeväckande var ett liggande trafikljus
som fungerade
vem det gällde förtäljer inte historien
maybe alf
maybe e.t.
maybe nån grön liten gubbe från mars typ
nåt annat från ovan där
vet ej
efter en förmiddagspromenad
all on my own
väntade belöningen i form av en
supergod punchbakelse
 jul på liseberg
pynt & stämning
we loved it
uppvärmningsstation
 badande snögubbe
och ännu mer julstämning
fritt fall var avstängd
 nämen
det var väl
syyynd
 inte ett dugg
faktiskt
fick min
nära-döden-upplevelse
ändå
när jag tillsammans med hela övriga sällskapet åkte
lisebergshjulet
 frugan och jag fick besegra våra värsta rädslor
höjdskräcken
men
for once
vi var fullständigt överens
en gång och aldrig mer
tacka vet jag balder
det är åtminstone kul
70% lutning
joohooooooooooooo
kvällsvarden hade österrikisk/tysk touch
knödel, wurst, sauerkraut, bier
söndagsförmiddagsfika
på vårt stamcafé
as usual
varm choklad med grädde
passande värmande dryck i snöblasket
 allt roligt tar tyvärr slut nån gång
men vi hann med en sista måltid
 grekiskt från kolgrillen
restaurant sante i nordstan kan varmt rekommenderas
mycket trevligt
servicevänligt
fantastiskt gott
dags att lämna vår favvostad göteborg
 och så gött att resa
by train
slappa
läsa
glo
musik i lurarna
 ja
tänka sig
att
spydiga
cyniska
ironiska
sarkastiska
gnälliga
lilla
jag
skrivit ihop ett
simpelt
vardagligt
banalt
blogginlägg
om en liten helgtripp med
bästa dottern
bästa makan
bästa svägerskan
bästa svägerskans bästa barn
bästa mig.....
övrigt:
hallo eller???
 
 
 
P U S S
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jessica Högberg:

Mobilkamerans begränsningar gör inte så mycket, det är härliga och stämningsfulla bilder. Göteborg är verkligen mysigt!

2:a kommentar, skriven , av christian:

Jessica:
Ja, det är ju det.... :)

Kommentera inlägget här :