IN MEMORIAM

publicerat i DAGENS;
5 år
har det gått nu
f e m
långa år av enorm saknad
inte en dag utan att vi tänker på dig
 din alltid öppna varma famn
all
hjärtlighet
omtanke
kärlek
du gav
vi skulle behöva den
då och då
.
.
här
. 
n u
...som aldrig kommer att fyllas igen
saknadens
stora
ödsliga
hål
det gör ont i mig varje gång 
jag tänker på dig
smärtan i själen
den tunga känslan i bröstet
.
.
.
skulle vilja vrida tillbaka tiden
är så oerhört tacksam för alla fina minnen
så värdefulla de är
värdefulla inte minst för bästa dottern
det är inte alla ungar förunnat nu för tiden
att minnas en farmor
ofta säger vi
"så här gjorde alltid farmor"
"så här sa alltid farmor"
"kommer du ihåg när farmor..."
"det här har jag lärt mig av farmor"
"det här tyckte alltid farmor var så roligt"
"nu skulle farmor va` med
  är det något vi har med oss varje dag
så är det allt det som du
käre mor
lämnat här på jorden
planterat i oss
undan för undan kommer vi på saker
vi säger
gör
tänker
som kommer från dig
åhhhh
jag skulle
såååååå
gärna vara mer lik dig
du var en
enastående
unik
människa
en sån som
aldrig
någonsin
kommer att
finnas
igen
 jag önskar och ber att jag ska få förvalta minnet av dig
genom mitt sätt att vara
genom mitt sätt att leva
du fattas oss
du fattas mig
utan din kärlek
skulle
jag
aldrig
varit
den
jag
är
idag
.
.
.
utan dig
ingen
Christian
T A C K
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Kenneth:

Vackra Bilder
Vackra Ord
Vackra minnen

2:a kommentar, skriven , av christian:

Kenneth: Tack :)

3:e kommentar, skriven , av BP:

Vilken fin och varm hyllning till din "svenska" mor. Men som jag förstår av ditt inlägg lever hon vidare i ditt och dotterns minne. Hon tittar nog ner på er och är nöjd och stolt skulle jag tro.

4:e kommentar, skriven , av Christian:

BP:
Vet du vad, det tror jag med....

Kommentera inlägget här :