LE!

publicerat i DAGENS;
det förvirrar folk
eller
gör dom glada
(citat - herregud & co)
jag blir i alla fall alltid glad
inte minst när man efter två veckors sjukdom återkommer
till sin arbetsplats
och alla elever lyser upp
 nåt bra måste man ju ändå gjort
om man välkomnas tillbaka å det varmaste sätt
och
tro mig
efter alla år jag arbetat med människor
jag ser och framförallt
k ä n n e r
vad som är äkta
 i eftermiddags knackade det på mitt under lektionen
utanför står en kvinna jag aldrig undervisat
endast träffat då och då i lokalerna
 
"jaha, vad hade du för ärende då"?
 
"inget, jag ville bara hälsa på dig det var så länge sen jag såg dig!"
 
 
hon: glad!
jag: ännu gladare
 det känns 
g ö t t
helt enkelt
man myser
blir varm i hjärtat
 sicket skryt!
faktiskt inte
tänkte bara berätta att
det
räcker
tydligen
gott & väl
 
att
 
bara
 
va
 
sig
 
själv
 övrigt:
det kan ju hända att det finns en hemlighet dold någonstans...
 
 
 
P U S S

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ake:

Man får skryta om sånt. Du förmodade gjorde hennes dag... och du fick kanske din 🤗 Ett bevis på att du är mänsklig. Många gånger mellan dina rader kan jag intyga att du har ett gott hjärta 👍

2:a kommentar, skriven , av Christian:

Åke:
Tack detsamma ..... tanken var väl mest att inspirera andra till att vara sig själva, att det sen blev lite skryt, äsch.... :)

Kommentera inlägget här :