NÅN MER SOM ÄCKLAS?

publicerat i DAGENS;
 
ja, inte
ÖVER
ikonen ulf lundell
 
men
MED
honom
 
över "vårt" land
 
SVERIGE
 
 
DÄR
vinster i välfärd, omsorg och skola är vardagsmat
 
DÄR
ingen av vinstmakarna har vett att skämmas
 
DÄR
människor räknas i vinstandelar eller som skatteförmåner
 
DÄR
solidaritet är ett ord som inte finns
 
DÄR
alla vill roffa åt sig så mycket det bara går
 
ÄVEN
om det skulle vara på andras bekostnad
 
DÄR
alla är sig själva nog
 
DÄR
ingen har ansvar för något någonsin
 
DÄR
ingen vill något längre om det inte går att köpa för pengar
 
DÄR
visioner är ett främmande ord för allt mer främmande människor
 
BETRAKTARE
kallade han sig i en tv-intervju
 
BÄSTE UFFE
en människa som inte kan ej heller
VILL
vara med i det hårda kalla kollektivet
 
såååå skönt
 
 
ÄN EN GÅNG
har du
UFFE
satt ord på mina känslor
 
jag är ingen ensam kuf
nu är vi minst två
 
HÄR
&
NU
kommer jag ut ur garderoben
och erkänner
 
J A G
 
Ä R
 
EN
 
B  E  T  R  A  K  T  A  R  E
 
 
och jag är 
 
FRI
 
från
bojor & tvång
buller & bång
vin kvinnor & sång
 
behöver inte flyta medströms
kan dansa motvals
all the way
ända in i kaklet
 

ensam
 
om jag måste
 
 
m e n
 
 
det viktigaste är att
 
 vara sann mot
sig själv
sitt innersta
 
att
 
f ö l j a
 
s i t t
 
h j ä r t a s
 
r ö s t
 
och på så vis
 
a l d r i g
 
f ö r l o r a
 
s i g
 
s j ä l v
 
 
nog kan du förlora tron på mänskligheten
m e n
förlorar du tron på dig själv
och
inte kan se in i dina egna ögon utan att skämmas
d å
har
du
förlorat
 
a l l t
övrigt:
be strong
de sista ska bli de första
 
 
 
 
P U S S
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ake:

Ja det börjar krypa närmare... men som tur kan jag sätta på Ulf Lundell musik och återhämta mig hur folket beter sig... Du måste lyssna på min Uffe lista på sportyfive...

2:a kommentar, skriven , av Ake:

Gå till spotyfive sök på: Antingen mitt namn eller så söker du: Lundell Cool. Redan i första låten framställs jag 👍 Tre bröder är också jag 👌 Den ska du se på You Tube filmen jag gjort 😊 Andra låten tuffar in just nu med stråkar och ger mig ståpäls... Ta mig till havet klingar nu i refrängen... och där var jag igårkväll: Grannens pojk kom och knackade på dörren pappa har kört ned skotern i havet!!! Klädde mig varmt... plurrade till grenen... hämtade traktorn... bytte handskar... vi fick upp skotern... grannen plurrade till midjan... o villken pärs... vi fick den inte upp genom skogen... ska försöka med en fyrhjuling ikväll... jag ligger med byxor under täcket törs inte känna efter om jag tinat upp ännu... fick knappt av mig mina stövlar... var blöt upp till grenen... -3 och OCH har aldrig sett sådant snöfall... jag såg ut som en snögubbe... Jag måste igenom vintern för att få uppleva sommaren igen 😉 Du är aldrig så ensam som du tror... Skotern står ca 100 meter från läggdan nu... kommer inte längre med traktorn genom skogen...

... det kommer en främling på vägen med en hälsning... (lyssna till plocket på strängarna och njut i denna version)

3:e kommentar, skriven , av Ake:

Min film som skildrar oss tre bröder, jag är äldst dvs två mindre bröder som ger en liten skildring... systern är bortklippt på familjebilderna... inget ont menat hon har fått en egen fim.
https://youtu.be/FlG34Xlc8dk

4:e kommentar, skriven , av Ake:

Lillasystern vid pianot i min trädgård en tidig morgon... http://nacka144.se/?p=26171

5:e kommentar, skriven , av Ake:

Lillasystern vid pianot i min trädgård en tidig morgon... http://nacka144.se/?p=26171

6:e kommentar, skriven , av christian:

Åke:
Tack för allt du delat med dig i kommentarerna ska kolla upp det till helgen när jag får lite mer tid! :)

7:e kommentar, skriven , av Jessica Högberg:

Äcklas inte av Uffe men... ;)

Kommentera inlägget här :