TREVLIG HELG & TÄNK PÅ FAR

publicerat i DAGENS;
f ö r
hur det än är så har han alltid försökt att göra sitt bästa
ä v e n
om det ofta blev, blir och kommer att bli fel
s å
älskar han sina barn över allt annat här på jorden
 tänkte även skicka med önskan om en skön helg
förhoppningsvis blir det lite söndagspromenadväder
om inte
do your very best
och njut
anyway
tillsammans med din far & familjen
 har din far lämnat jordelivet
eller
bor långt borta
eller
av annan anledning inte finns fysiskt närvarande
skänk honom en tanke
 
har han inte brytt sig
gjort dig illa
whatsoever
just forget
ödsla ingen tid på att
skänka honom nån tanke
 
finns säkert någon annan god människa
i ditt liv du kan tänka på
istället
 och till sist lite helgkul från jobbet
 
det var hösttid så det var lite frysa
 
så oerhört passande dessa dagar
även om grammatiken är aningen orätt
 igår var jag inte här på hela veckan
 
ja
får väl instämma till fullo
än värre
igår har jag inte varit här på hela två veckan
får väl jag dra till med på jobbet
undrar om man känner igen mig på måndag....
 övrigt:
du är älskad
 
 
P U S S
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ake:

Jo min älskade far finns med mig... Han har alltid en plats i mitt hjärta.

2:a kommentar, skriven , av Jessica Högberg:

Fint inlägg, tror nog att dina barn tänkte på dej;)

3:e kommentar, skriven , av christian:

Åke: Bra! :)
Jessica: Jodå dottern firade mig ! :)

Kommentera inlägget här :