JAG HÅLLER VAD JAG LOVAR

publicerat i DAGENS;
inget gnäll eller klagomål idag
man får väl utmana sig själv emellanåt
vill ju inte bli ihågkommen som
grinig gammal gubbe
 
vad då
?
 
det är redan för sent
?
 
jaja
 det kan jag leva med
 
"en man som heter ove"
är ju sju resor värre
och han har minsann gjort succé
 
skratta ni bara
 skratta bäst som skratta sist
ända in i graven
ni kan ju skratta åt den här så länge
 tycker ni inte det var nåt kul ska ni här få höra en dialog från jobbet
 
vem jobbar du med?
 
kateter
 
nej, inte vad du jobbar med utan med vem?
 
kateter
 
i resign
 en å annan kanske inte tycker man ska göra sig lustig på andras bekostnad
för er kommer här en vanlig historia igen
alltså inte från verkliga livet
 den tycker jag är väldigt kul
faktiskt
och påminner mig om lektionen jag hade häromsistens
när vi talade om familjen
vi diskuterade även könsroller
läste bland annat en debattartikel
där huvudbudskapet var ett det här med
genusvetenskap kanske ändå inte är en så bra idé
åtminstone inte att avskaffa allt vad kön heter
hur som helst
mina vänner
invandrarna
nysvenskarna
svenskarna med migrationsbakgrund
you name it
är väldigt frimodiga att berätta hur de har det i sina
familjer
äktenskap
osv
och mycket angelägna att skriva av ett nytt ord jag lärde dem
t o f f e l
och då menar jag inte inneskon
 se där ja
ett blogginlägg från undertecknad
without
any
gnäll & klagomål
 
här håller man vad man lovar
!
 inte var det lätt inte
att gå emot sin natur
det var en kamp
jag erkänner
pliktskyldigast
jag fick slita ont
det tog emot i hela kroppen
m e n
jag klarade det
!
 fast
.
.
.
å andra sidan
.
.
.
och hur som helst
.
.
.
och trots allt
.
.
.
inte blev det nåt vidare värst läsvärt inlägg inte...
.
.
.
 övrigt:
återkommer
 
P U S S
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :