MÅNDAG IGEN

publicerat i DAGENS;
 
 och jag skulle kanske eventuellt rimligtvis i bästa fall
skriva något uppiggande
något att lysa upp en grå måndag med
som bara är början på ännu en höstvecka
som leder till nästa höstvecka
då allt blir än mer grå
än mer mörk
 
snart är det jul
 
hittade ett gammalt tidningsurklipp
friluftabyxa
mycket pengar
mycket stora
för lilla mig
 
jag använda ingen gång
jag drunka
 
ibland undrar man ju verkligen hur folk tänker som sätter in annonser
 
häromsistens såg jag ett foto på två cyklar i en tidning
väldigt oskarp bild
snett bakifrån
med texten
"cyklar säljes"
en dam & en herrcykel
 
hur seriös är säljaren?
egna cyklar?
varför då inte ta ett
säljande bra foto?
 
oseriös säljare?
om jag hör av mig
han klippa loss
han sälja för billig pengar
 
utan lås
måste köpa du själv
jag inte garantera
jag bara sälja
för kompis
han sälja
han köpa
lång tid sedan
inte cykla mera
han köpa bilen
 
 nej
varje dag är en bra dag
 
för varje dag kan du välja att göra något bra
 
och gör du något bra
är chansen stor att du får någonting bra tillbaka
 
och det är ju inte det sämsta
 
 
önskar dej en härlig vecka
 
ha det gott
 
d u
 
ä r
 
b ä s t
 
!
 
övrigt:
en plats är tom på kontoret....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
P U S S
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :