GLAD MÅNDAG

publicerat i DAGENS;
har det nu blivit än en gång
och
lite glatt har jag allt att förtälja 
blommorna ovan exempelvis
resterna efter buketten frugan fick på bröllopsdagen
16/3
de varade länge
tja
evig kärlek så....
 sen kan jag se tillbaka på ett
faktiskt
roligt millopp i lördags
solsken
ganska vindfritt
och
långt ifrån sist
vilket jag befarade
(76 av 101 motionärer på sträckan)
alla "proffslöpare" i de olika ålderskategorierna lämnar vi därhän
 lite roligt från jobbet har jag också att förmedla
av någon anledning kom vi att prata om mat
libanesisk
syriansk
kurdisk
mm
mm
mm
man blir lätt matsugen
undertecknad skulle då skoja till det lite
och
frågade en kvinna från kamerun
vad de har för specialiteter
 äter ni
krokodil
?
elefant
?
orm 
?
döm om min förvåning när det visade sig att
.
.
.
 de 
g j o r d e 
just det
.
.
.
.
åt ovan nämnda djur
samt
apor
och
allehanda andra också
som jag inte ens vet namnet på
som hon glatt visade på bild via google
 
själv 
 
var jag plötsligen inte det minsta matsugen
.
.
.
längre
 jaja
andra länder
andra kulturer
andra seder
annan
m a t
.
.
.
och vi äter ju kräftor så.....
 övrigt:
filmtips:
"about time"
gjord av samma snubbe som gjorde
"love actually"
söt
gullig
må bra film
med utsökta skådisar och skön musik
 
 
P U S S
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Stort GRATTIS till ett fint resultat i milloppet! Du kan vara stolt över dig själv! Klapp på axeln:-)

Vad gäller maten som man äter i Kamerun så kan jag tala om för dig att jag faktiskt ätit krokodil i form av en burgare. Helt okej, men tämligen smaklös. Orm har jag också smakat. Den påminner om kyckling faktiskt, men det bar emot en aning, då jag hatar ormar. Å bara för att göra dig ännu mindre matsugen så har jag även ätit fårtestiklar i Marocko och nötlunga i Spanien.

Apor däremot har jag aldrig ätit. Skulle inte göra det heller. Vill ju inte få Ebola om man säger så.

Elefanter visste jag inte ens att man åt överhuvudtaget. Man lär så länge man lever - uppenbarligen...

2:a kommentar, skriven , av Christian:

BP:
Tack så mycket!
Imponerande materfarenheter vill jag lova, det mest exotiska jag kan komma med är lejon, rosa mört kött vad jag minns...

Kommentera inlägget här :