HELGEN I TRE STEG - STEG 2

publicerat i DAGENS;
sicken helg som sagt
.
.
.
efter fredagens frossande i all världens 
(nja, nästan)
mat
bar det av mot
djupaste småland på lördagen
kvillsfors heter hå...
...eehhh...
..ursäkta..
"det fina lilla samhället" 
ska det vara
 bästa svägerskan
som där bor ihop med bästa svågern
(de äro äkta makar)
fyllde endast slappa 50
(det är förskräckligt vad folk blir gamla runt omkring en)
naturligtvis blev det en hel del
input
där också
tre rätters
inte att leka med
 men jag nöjer mig med dessa två bilder av huvudrätten
(ska väl i ärlighetens namn erkänna att jag missat fota resterande
delikata anrättningar, blev helt vild och gick upp så där helt och hållet
i ätandet, frossandet, vräka-i-sig-andet)
 nu är ju inte födan det viktigaste
faktiskt inte
.
.
.
att få umgås med sina släktingar
i
lugna
ordnade
former
är välbehagligt för människan
och med tanke på avståndet
är det ju inte så ofta man träffas
och kan man då samlas alla tillsammans
ja
det värmer hjärtat
bland annat pratades det
sippor
av alla de slag
mest blåa och sånna i backen
.
.
.
fast det blev inga skådade denna dag
bara fisk
övrigt:
det var kött vi åt...
...så du inte kommer på fel tankar
 
 
P U S S
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Blomsterbuketten och krokusen(?) du hittade var ju jättefina.

Vad gäller maten föredrar jag helt klart den du visade i föregående inlägg. Fiskar i akvarium får mig att känna mig som du säger "gammal". Eller det är ju inte det du säger, men "folk blir gamla runt omkring en" Så sant som det är sagt. Å fiskar bidrar till den känslan...

PS. Så du tror att du har gått upp i vikt eller;-) DS.

2:a kommentar, skriven , av BP:

Blomsterbuketten och krokusen(?) du hittade var ju jättefina.

Vad gäller maten föredrar jag helt klart den du visade i föregående inlägg. Fiskar i akvarium får mig att känna mig som du säger "gammal". Eller det är ju inte det du säger, men "folk blir gamla runt omkring en" Så sant som det är sagt. Å fiskar bidrar till den känslan...

PS. Så du tror att du har gått upp i vikt eller;-) DS.

3:e kommentar, skriven , av Jessica Högberg:

Visst är det härligt med släkten💖

4:e kommentar, skriven , av Christian:

BP:
Den fina buketten stod på bordet hos svägerskan när vi kom, det andra är backsippor igen, ur ett annat perspektiv och ännu ej utslagna :)
Jessica:
Ja, om man trivs med den som vi så .... :)

Kommentera inlägget här :