JAG VILL INTE VETA....

publicerat i DAGENS;
...var du har köpt din tröja
för att citera en gammal hit
 ärligt talat
skiter jag fullständigt i det
 jag vill inte heller veta...
...vilka frågor du fick på anställningsintervjun
...att du inte har lust att ruttna där (?) fram till pensionen
...att du vill ha struktur på jobbet och jobba mer operativt
 och jag är inte det minsta intresserad av...
...vilka meriter du har eller saknar
...huruvida du är erfaren och kompetent 
...och att du absolut inte vill slava under ett bemanningsföretag
 och jag vill 
a b s o l u t
inte veta...
...att din son har "en släng asperger"
...att han snart ska göra lumpen
...att han bara äter en macka med skinka på morgonen
...att det kanske inte funkar så i det militära
 jag vill inte veta
 
j a g
vill inte veta
 
jag
v i l l 
inte veta
 
jag vill
i n t e
veta
 
jag vill inte 
v e t a
 
 
j a g
 
v i l l
 
i n t e
 
v e t a
 så 
stäng av din
förb....
mobilj....
när du är bland folk
eller
g å 
u u u u u u t
 övrigt:
ovanstående är skall inte klassas som
"gnäll"
utan sorteras in under rubriken
"vänlig men bestämd uppmaning"
 
 
 
P U S S
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Det tog mig ett tag att förstå vart du ville komma. Men när jag till slut fattade det så kunde jag bara helt och hållet hålla med dig. Förresten vill jag inte lyssna på hårdrock heller genom hörlurarna eller följa en film som jag inte gillar.

PS. Inget gnäll alls, bara irl-fakta enligt mig. DS.

2:a kommentar, skriven , av Christian:

BP:
Tack för medhåll och tack för att du kämpade dig igenom texten tills du förstod......du börjar förstå hur det fungerar här på min blogg.. :)

Kommentera inlägget här :