RECENSION ELLER NÅT

publicerat i DAGENS;
nja, det blir inga recensioner av julmarknader
eller
årets glögg
eller
bästa julölen
eller
godaste skinkan
 däremot såg jag en svensk långfilm härförleden
"rosa moln" tror jag den hette
svensk långfilm
endast några år gammal
bra skådisar
måste se
 ung alkis kommer ut från behandlingshem
flyttar in hos likasinnad tjej
vars barn omhändertagits av pappa (mamma?) stat
kan bli nåt
de drömmer om en bätrre ty lyckligare framtid
 han misslyckas
hon misslyckas
eländes elände
hon får inte tillbalka barnet
han super sig full igen
v a d    m e n a s
? ! ?
 har vi sett det förut?
japp
typ tusen miljoner gånger
äkta svenska depressfilm
men
w h y
? ! ?
 vem gör en sådan film
varför gör man en sådan film
hur får man göra en sådan film
inga djupheter här inte
bara 
eländes elände
 det behöver jag inte se på film
finns ju överallt omkring mig
i just don´t understand
 
 för att knyta ihop säcken
(utmärkt uttryckt så här i jul- och tomtetider)
det här med årets julklapp gör en ju aningen konfunderad
år på år på år
again again and again
i mean
hur vet man innan julen är över vad som är
årets julklapp
? ! ?
som jag föreställer mig den klapp som blev
mest köpt och mest uppskattad
? ! ?
 i really don´t understand
att det detta år ska vara ett återvunnet plagg
alltså ett begagnat stycke kläder
synes mig vara
oförklarligt
orimligt
löjeväckande
vem i hela friden vill köpa en
begagnad bh till sin fru
begagnade jeans till sin son
förut använda gummistövlar till sin man
gamla sletna raggsockor till svärmor eller svärfar
?????????
 övrigt:
nähädu
här ska konsumeras rejäla riktiga nya fräscha doningar
 
 
J U L P U S S
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Tur att jag ytterst sällan tittar på svenska eller utländska filmer. Vissa tv-serier följer jag, mest kriminalserier.

Tycker årets julklapp 2018 är en alldeles utmärkt idé. Inte en bh såklart, men retro och second hand är inne. Här i 08 finns hur många vintage butiker som helst, och måna unga tjejer och killar handlar där. Det går bra för dessa affärer, och det gillar jag skarpt. Dessutom går ju mode i cyklar på sisådär 30-40 år. Perfekt alltså.

Svar: Hoppas verkligen att du skojade när ju skrev att du vill ha "Svexit". Hoppas innerligt att det aldrig kommer att hända.

Kommentera inlägget här :