TRÄNING OR NOT?

publicerat i DAGENS;
ärligt talat
helst not
jovisst 
våren
sommaren
hösten
ljuvligt att vara ute i skog och mark
alternativt asfalt och makadam
d e t
är ju kul
där skulle jag kunna hålla på i timmar
vilket jag ju också gör 
to and from
 
sen får man inte glömma
längdåkning på skidor
bästa motionsformen ever
det är väl det enda vettiga man kan ägna sig åt på vintern
vad så kallad träning anbelangar i alla fall
(in all falls?)
m e n
wintertime
alltså
ärligt talat
gå på gym
alltså
jag vet inte
ändå har jag även ägnat mig åt denna
mycket tvivelaktiga sysselsättning i många år nu
man är så illa tvungen
ja ni vet
springer man mycket måste man bygga upp musklerna runt omkring
 ja men 
h u r
tråkigt är inte det då
trycka lite med benen
trycka lite med armarna
träna bål, rygg, magmuskler
och f.. och han faster (?)
m e n
inte förrän man först har värmt upp ordentligt
roddmaskin
crosstrainer
träningscykel
l ö p b a n d 
!?!?!?
no no no
there goes the famous border
a l d r i g
att jag ställer mig på ett sånt
så länge jag kan använda mina ben springer jag 
u t e
i ur och skur
d e t 
s å
!!!!!
 under alla dessa år jag tränat på gym har jag så gott som aldrig tyckt det är kul
och
hur skulle det vara det
?
hur skulle det se ut
?
hur skulle det gå till
?
först går jag ner i en källare
(ja ni ser)
 
gamla kärringar & gubbskrällen så långt ögat når
(föga uppiggande)
 
en och annan muskelbyggare
(what the f...?)
 
att muskelbyggarna är hängivna sin uppgift kan man ändå fördra
m e n
att skrynkliga gubbar går in för övningar i mångt och mycket
mer hårt arbetande än en annan
känns 
.
.
.
s å   d ä r
typ
.
.
.
när man sen råkar få igång något som liknar en normal konversation
med någon av de halvdöda gubbsen
så berättar de att de inte går dit mer än två tre gånger i veckan
!?!?!?!?!?!?!?!?
alltså
håll kä......
en annan hasar sig motvilligt dit en till (högst) två gånger
(om det vill sig illa)
och blir med nöd och näppe och mycket god vilja lite svettig under armarna
 alltså
är det värt det
jag menar
så där på riktigt allvar
?
nu kostar det inte mig något
företagets frsikvårdsbidrag täcker det mesta av eländet
och
gratis är gott
ett litet uns av positivitet går det ju att finna
(även det med mycket god vilja och lite ansträngning samt aningen motvilligt)
 det är skönt efteråt
.
.
.
ja
tjena
! ! !
inte undra på det
man slipper ju spektaklet när man är klar
duscha
hem
sitta på hela ryggen
i soffan
 i tidernas begynnelse
alltså den tiden jag kände mig manad att köra ista` 
denna besynnerliga självförnedring
då var det på de mer chicka inneställen där det samlades
träningsvilliga människor av ett helt annat slag
 
sånna där
unga 
 
sånna där
kvinnliga
 
sånna där
unga
kvinnliga
snygga
 
 sånna där att vila ögonen på
(nej! inte stirra inte...)
 
det var åtminstone en fröjd för ögat och anledning att anstränga sig till det
a b s o l u t 
yttersta
för att visa att ens egen ålder inte alls skiljde sig mycket från den 
kvinnliga färgringens
 och nu
? ? ?
ja
ett antal 50-plussare som inte gjort annat än tränat på gym i hela sina liv
men inte är de attraktivare för det inte
gamla kär.....
 
en och annan överviktig till smällfet hona som av läkare beordrats att
go down in weight...
 
sen nån skrynklig sak i 70-80 årsåldern som rehabiliteras efter en höftledsoperation 
eller stroke
eller hjärtinfarkt
eller annat elände som kan drabba
di gamle
och vad gör jag där
? ! ?
ja
.
.
.
så gott jag kan....
.
.
.
för att...
.
.
.
?
a mans gotta do 
what a mans gotta do
 övrigt:
nä, nu tror jag att jag ljög lite igen...
 
 
P U S S
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Den första bilden var hur cool som helst!!! Fotomontage eller irl bild?
Gym och eller F&S har aldrig varit min grej heller. Individuell sport har jag alltid ogillat. Lagsport var min grej. Å fotboll spelade jag i mera än 25 år.

PS. Jag led med Östersund ikväll. Dock ett helt logiskt resultat. Men att Sportspegeln visade Örebros seger över Brynäs på bortaplan - wow - fick mig att tänka på dig:-) DS.

2:a kommentar, skriven , av Christian:

BP:
Bilden är tagen IRL, tavlorna tillhörde sommarens "OpenArt" utställning, så det gällde bara att passa in sin egen person så det passade.
Synd om Östersund, men orimligt att spela utanför själva säsongen, det kan ju inte gå....
TACK för att du tänkte på mig, det kan vi Örebrofans behöva! :)

Kommentera inlägget här :