VAD ÄR DET SOM HÄNDER ?

publicerat i DAGENS;
ja, det är för tokigt 
det är det 
(klicka här ovan om du vill se originalet) 
jag lånar fraserna bara....
...så
.
.
.
 vad är det som händer?
 
en skola serverar aldrig något med fläsk i skolmatsalen
för att det går så många muslimer på skolan
? ! ?
 
en taxiförare vill inte sitta i fikarummet
för där talas det bara arabiska
? ! ?
 
en bussförare äter i bussen 
för i lunchrummet pratas det ingen svenska 
? ! ?
 
ett bussföretag har inrett ett bönerum
för det krävde de muslimska anställda
? ! ?
 
skattepengar till sfi undervisning
skattepengar till hemspråksundervisning
skattepengar till muslimska friskolor
? ! ?
 
 
 
det är för tokigt
det är det
 
 
övrigt:
nej och åter nej
ingen nasse här inte
endast en
s t i l l a    u n d r a n
 
 
 
 
P U S S
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Bra att du bara har lånat fraserna!!! För glöm aldrig att du är invandrare själv!

PS. Eller så förstår jag mig inte på din humor. Min engelska man brukar säga att "humour doesn't travel",så han har kanske rätt här... DS.

2:a kommentar, skriven , av Jessica Högberg:

Visst finns det mycket att fundera över...

3:e kommentar, skriven , av Christian:

Jessica: Sant!
BP:
Invandrare är inte lika med invandrare ... och....budskapet var att jag undrade, så ingenting med humor.

Kommentera inlägget här :