ENGLISH FOR BEGINNERS -. RELOADED

publicerat i ENGLISH FOR BEGINNERS;
 
 
 
now have I well forgotten the half - nu har jag väl glömt hälften
 
 i have a presentiment owl in the fen - jag anade ugglor i mossen
 
this you - den du
 
there got you something to bite in - där fick du nåt att bita i
 
one and another laugh - ett och annat skratt
 
 i beg you to draw there the peppar grows - jag ber dig dra dit pepparn växer
 
 bite into the sour apple - bita i det sura äpplet
 
bite oneself in the beard - bita sig själv i skägget
 
talk out of the beard human being - tala ur skägget människa
 
cowcalm - kolugn
 
i hold with you - jag håller med dig
 
noho, there goes the border - nehej, där går gränsen
 
 easy as a pancake - lätt som en pannkaka
 
the ball is round - bollen är rund
 
to burn for something - att brinna för någonting
 
 it burns in the knops - det brinner i knutarna
 
 
 
 
S E E     Y A

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jessica Högberg:

finns många roliga, en del har man hört på riktigt=))

2:a kommentar, skriven , av BP:

Hahaha! Dom är verkligen härliga dina lektioner i engelska:-)
Å den där pizzan såg verkligen WOW ut. Har aldrig gjort egen pizza, bara köpt den hos den lokala pizzerian. Tror jag ska fortsätta med det. Din variant såg alltför komplicerad ut, för att inte tala om degen. Har aldrig bakat/satt en deg heller...

3:e kommentar, skriven , av Christian:

Jessica:
Menar du att det är "riktig" engelska .... ?!? :)
BP:
Lätt, köp ett "Pizzakit" där är degen färdig och tomatsåsen finns med, sen är det bara att häva på lök, champinjoner, skinka, tomat, ost eller vad det nu är du vill ha, prova vet jag!

Kommentera inlägget här :