NÄ, NU BLIR JAG FÖRB........

publicerat i DAGENS;
......
....förbryllad
inte det där andra fula ordet 
nej nej
skulle ju inte gnälla så mycket
men uppr.....
.
.
.
.
...upprymd får man väl bli
om än inte av positiv anledning
 har ju följt tv-programmet "stjärnorna på slottet" i alla säsonger
tror jag i alla fall om jag minns rätt och det gör man ju inte alla gånger i min ålder
har ju förstått att många skådisar, sångare, artister och annat känt folk
haft en svår uppväxt
m e n
nu tycker jag ändå det räcker med
"tyck-synd-om-mig-jag har-haft-en-sån-taskig-uppväxt-television"
och
"låt-oss-alla-skvätta-en-tår-och-visa-vårt-djupaste-medlidande-programm"
det blir för mycket helt enkelt
 och
f a k t i s k t
inte engagerande alls
uttjatat
d e t
är vad det är
och
i helgen var det tilloch med så illa att jag på fullt allvar funderade över
om regina lund spelade en roll eller var sig själv fullt ut
men det som fick min lilla bägare att rinna över var alla dessa
pinsamma plattityder och klyschor till kommentarer
t y p
"åh, du är så stark, att du kunde klara dig"
"åh, så fantastiskt av dig att lyckas så bra i livet trots ditt tunga bagage"
"åh, man förstår inte att ett barn kan överleva något sådant"
.
.
.
.
.
.
 
Bildresultat för spyor
 
nästan man vill lägga en pizza och gå ut
som gode uggla sjöng
"välkommen till verkligheten"
kommenterade min bästa maka det hela
och hon är sannerligen inte den förste 
snarare den siste
 att kommentera något
Bildresultat för bajskorv
sicket skitsnack alltså.....
...
.
.
.
h u r
många är vi inte som haft en bedrövlig uppväxt
som
i n t e
haft turen/förmånen
att bli skådis eller liknande och på scen kunna bearbeta alla trauman
och där får all den uppmärksamhet och kärlek vi aldrig fick
.
.
.
.
hur många finns inte i samhället runt omkring oss 
som längtat efter en värmande, trygg famn hela livet
p r e c i s
som ni stjärnor där på slottet
o c h
inte är det nån som hyllar oss för att vi överlevt
.
.
.
h u r
många barn runt omkring oss lever inte i misär
typ med supande, knarkande föräldrar och ingen bryr sig
!!!!!!
.
.
.
h u r
vore det att vakna upp och agera här och nu
istället för att beundra varandras 
"makalösa överlevnadsinstinkt"
och
s a m t i d i g t
få mycket bra betalt
?????????????
 
eller kanske donerar ni ju ert arvode till de
b e h ö v a n d e
 jag kan tänka mig att berätta om min skituppväxt och hur jag överlevde den
alldeles gratis
men
 
det
 
 
 
klart
 
det kanske inte är lika glamoröst....
Bildresultat för tecknade kungligheter
övrigt:
kan man få för sina synder?
 
 
 
P U S S
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :