FOTBOLLS - VM SOM JAG SER DET

publicerat i DAGENS;
lite lite sorgligt
n e j
mycket mycket 
m y c k e t
sorgligt
att jappsarna slog sig själva och inte fick sin välförtjänta belöning
ett enda felbeslut under 90 minuter och allt var över
varför slå in en hörna, peta bollen vänta 10 sekunder och matchen är slut
förlängningen hade de tagit lätt på kondition och mer vilja
belgien hade tur och jag håller fast vid att det är ett medgångslag
 
vad gäller våra svenskar hjältar börjar jag verkligen tror det värsta
jag menar
holland
italien
mexico
schweiz
 
allt är möjligt ty bollen är rund
men hade hellre sett columbia som motståndare
de spelar känsloladdad finfotboll men utan så mycket hjärna
hade passat oss iskalla vikingar perfekt
england har medgång, för första gången på 100 år typ
kan bli tufft
men vilken fight vi kommer att se
vilka dueller
smällar
och sverige vinner
 
reflektion:
how comes 
att det är så ofantligt många fans från sydamerika på läktarna
har inte de en mycket längre resa än vi europeer
?
men de kanske är rika
.
.
.
.
costa rica
.
.
.
.
typ
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Det börjar bli tråkigt det här, men även här håller jag helt med dig;-)

Om du är intresserad kan du läsa min "expertkommentar från tv-soffan" här nedan:
Belgien-Japan 3-2 (0-0)
Vilken match! Turneringens absolut – ja, kanske inte bästa, men absolut roligaste match. Ingen hade väl trott att Japan skulle leda med 2-0 mot Belgien efter två snabba mål i början på andra halvleken. Ett tekniskt otroligt skickligt och intelligent spelande Japan gjorde att Belgien vara totalt paralyserat efter de två målen. Tyvärr, eller dess bättre beroende på hur man ser det, släppte paralysen så småningom och Belgien kunde vinna matchen med ett segermål i den 94:e(!) minuten. Orättvist!? Jo, det tycker jag. Japan hade gjort sig väl förtjänt av en förlängning.
Säger bara Dōmo arigatō Nihon! Tack så mycket Japan! för en suverän match och att spelarna inte lät sig slås ned efter Belgiens kvitteringsmål. Laget gjorde en heroisk insats i 94 minuter.
Kuriosa:
Inte en enda filmning av någon spelare under hela matchen. Helt underbart att se en fotbollsmatch utan skådespeleri.
Belgiens de Bruyne (7) skulle kunna vara tvillingbror till Prince Harry.

Hade nog också önskat mig Colombia som motståndare. Nu har ju England fått mersmak med att ha brutit "förbannelsen". Nu kan dom ju bryta ytterligare en. Men sättet som England spelade matchen är jag konstigt nog ändå hoppfull. Laget hade ju knappt en målchans.

2:a kommentar, skriven , av Christian:

BP:
Alltid kul med medhåll.... :) Heja Sverige !!!

Kommentera inlägget här :