FOTBOLLS - VM SOM JAG SER DET

publicerat i DAGENS;
tack sverige att ni valde att göra er sämsta match
när jag inte kunde se den
på så sätt har jag inte missat något 
behöver inte gräma mig
och har bara ljusa minnen
från er fantastiska kämpainsats under detta vm
mera sånt
 
fast
lite omvälvningar måste det nog bli 
granen får gärna vara kvar om han satsar fullt ut till nästa mästerskap
toivonen och berg bort
deras bäst före datum är sedan länge utgånget vi måste se sanningen 
in the white eye
 
fram för yngre förmågor
resten har jag faktiskt inga andra tankar om än att de ska fortsätta
under janne anderssons trollstav finns alla möjligheter att utvecklas
 jag har sannerligen fått äta upp ett och annat uttalande under det här
mästerskapet
nu står belgien där i semi exempelvis apropå "inget mästerskapslag"
men frankrike tar nog hem den semin, de verkar jämnare
 
ljuvligt däremot att skådespelareliten från brasilien åkte hem
det var i det närmaste patetiskt att beskåda deras tafatta försök
att lura till sig en straff
hade varit lättare att koncentrera sig på att utnyttja alla målchanser
 
att ryssland inte skulle räcka till fullt ut var ingen överraskning
men hu så nära det var, bara en onödigt nonchalant straff bort
 känns som jag sa i början
det verkar vara kroatiens tur det studsar liksom deras väg
 nu är det endast fyra matcher kvar i detta mycket
välspelta
spännande
vm
full av överraskningar
och jag undrar ju 
hur blir det sen
?
vem tar hand om den stora tomheten som kommer att ta över vardagen
 
 
semestern kanske....
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Håller helt med dig, precis som du gjorde hos mig. Har också tänkt på att många matcher bjöd på målkalas och att bara en match slutade mållös (Danmark-Frankrike).
Berg är enligt FIFA VM:s största målsumpare sett till chanser han fick. Men vem ska ersätta honom och Toivonen för den delen? Guidetti har visserligen en stor käft och ett stort patos, men.. Kiese Thelin - nja. Vill också ha "Granen" kvar, men då han efter sommaren spelar i Helsingborg så lär han ju inte bli bättre på "hög" nivå.

Vad gäller finalen i detta VM så hoppas jag på Frankrike-England. Tror nämligen inte att ett fysiskt sargat och slutkört Kroatien efter två 120-minuters matcher har krafter kvar mot England. Å Frankrike-England är ju en "hatmatch" som jag skulle vilja se. Vågar dock inte tippa en vinnare här, men gillar Frankrikes sätt att spela bättre.

2:a kommentar, skriven , av Christian:

BP:
Tänk att vi hittat nåt där vi är överens för det mesta :)

Kommentera inlägget här :