HAVSBAD - STEG FÖR STEG

publicerat i HELGENS ALLEHANDA;
snart nalkas ett dopp i det ljuva blå
 några grader för varmt för att undertecknad ska vara riktigt nöjd
men ett dopp i skrea havsbad tackar man naturligtvis 
a l d r i g
nej till
havet är alltid havet
det absolut bästa som finns enligt mig
svårare än så är det inte
och några minuter senare sitter man avsvalkad, fräsch och nöjd
ja, nästan som född på nytt
i väntan på farsen på vallarnas
 övrigt:
risk för störningar på bloggen finns...
....det är ju trots allt sommar
 
 
P U S S
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BP:

Alltså 21 grader är då minst tre grader för kallt för mig att bada. Dessutom är vattnet långt ifrån blått - om jag inte är färgblind alltså;-)
Klart bloggpauser är tillåtna under semester. Hoppas bara du såg VM-fotbollen;-)

2:a kommentar, skriven , av Christian:

BP:
Tvärtom för mig, e grader för varmt. Havet har alltid epitetet "blå" även om det inte överensstämmer med verkligheten :)

3:e kommentar, skriven , av Christian:

BP:
Tvärtom för mig, 3 grader för varmt. Havet har alltid epitetet "blå" även om det inte överensstämmer med verkligheten :)

Kommentera inlägget här :